Najlepsze szkoły i przedszkola w kampanii Rowerowy Maj 2024
W ramach kampanii "Rowerowy Maj 2024" dzieci i młodzież z lokalnych szkół i przedszkoli pokazały, że aktywność fizyczna może być częścią codziennej drogi do szkoły. W tegorocznej edycji udział wzięło rekordowe liczby uczestników, a wyniki rywalizacji zostały ogłoszone podczas rodzinnego pikniku.
  1. Rekordowa liczba przejazdów rowerowych w maju.
  2. Ogłoszenie wyników podczas Wrocławskiego Święta Rowerzysty.
  3. Najlepsze szkoły i przedszkola nagrodzone za frekwencję.
  4. Współpraca rodziców, nauczycieli i firm przy organizacji akcji.

Maj był miesiącem pełnym rowerowych przejazdów, gdyż dzieci uczestniczące w kampanii wykonały blisko 700 000 podróży na dwóch kółkach. Co więcej, aktywna mobilność stała się nawykiem i trwa nadal, mimo zakończenia głównej części kampanii.

Podczas Wrocławskiego Święta Rowerzysty ogłoszono wyniki tegorocznej rywalizacji. W trzech kategoriach przyznano nagrody dla najbardziej mobilnych placówek oświatowych. W kategorii przedszkoli zwyciężyło Przedszkole nr 59 z frekwencją 86%, które otrzymało nagrodę w wysokości 7 000 zł. Na drugim miejscu znalazło się Przedszkole nr 3 z frekwencją 83,5% (5 000 zł), a trzecie miejsce zajął Punkt Przedszkolny Domowe Przedszkole Duszek z frekwencją 82,1%.

W kategorii małych i średnich szkół podstawowych, pierwsze miejsce zajęła Szkoła Podstawowa nr 42 z frekwencją 84,6%, otrzymując 5 000 zł. Drugie miejsce przypadło Szkole Podstawowej nr 39 (79,2%, 4 000 zł), a trzecie miejsce zdobyła Sportowa Szkoła Podstawowa nr 46 (67,5%, 3 000 zł).

Kategoria dużych szkół podstawowych również była pełna rywalizacji. Zwyciężyła Szkoła Podstawowa nr 24 z frekwencją 68,9% i nagrodą 5 000 zł. Drugie miejsce zdobyła Szkoła Podstawowa nr 11 (64,2%, 3 500 zł), a trzecie miejsce przypadło Szkole Podstawowej nr 90 (62,4%, 3 500 zł).

Ogromne podziękowania należą się nauczycielom i koordynatorom, którzy motywowali dzieci do aktywnych podróży poprzez dodatkowe działania, takie jak warsztaty edukacyjne czy rowerowe poczęstunki. Dzięki ich zaangażowaniu, coraz więcej młodych mieszkańców dostrzega korzyści płynące z zrównoważonej mobilności.

Ewa Macała, koordynatorka kampanii z Biura Zrównoważonej Mobilności, podkreśliła: "Bardzo cieszy nas również to, że tak wielu firmom i instytucjom są bliskie idee promowane w kampanii Rowerowy Maj. W tym roku bowiem nagrody dla najbardziej aktywnych ufundowało ponad 30 organizacji."

Najbardziej zaangażowane klasy i grupy przedszkolne otrzymały zaproszenia do skorzystania z oferty Partnerów tegorocznej kampanii. Dzieci z odpowiednią liczbą naklejek w książeczce rowerowej mogą liczyć na wejściówki do pięciu atrakcji w mieście.

Rodzice dzieci z SP 24 przy Częstochowskiej już zimą pytali o tegoroczną edycję Rowerowego Maja. Magda Kuśmierczyk, koordynatorka z SP 24, wyjaśnia: "W przeprowadzeniu akcji pomagali rodzice najmłodszych uczniów, Samorząd Szkolny i nauczyciele. Rodzice uczniów, którzy nie mają jeszcze karty rowerowej często wspólnie przyjeżdżali do szkoły na rowerach i hulajnogach. Nauczyciele klas I-III w przygotowanych przeze mnie tabelach codziennie zaznaczali przejazdy uczniów i dawali dzieciom naklejki do książeczek i na plakaty. W klasach 4-8 te czynności wykonywali uczniowie z Samorządu Szkolnego. Przed szkołą każdego dnia stało około 500 rowerów i hulajnóg, a część rodzice zabierali do domu. Klasy mocno rywalizowały ze sobą, jednak wyraźnie widać największe zaangażowanie wśród młodszych uczniów."


Według informacji z: UM Wrocław