Nie ważne czy prowadzimy food-truck, blog o fryzurach lub pensjonat w Tatrach. Chcemy by oferowane przez nas treści dotarły do jak największej ilości osób. Skutkiem czego swoją uwagę zaczynamy kierować ku Facebookowi, gdyż widzimy nie kryjąc przy tym nadziei na tanie wypromowanie firmy. Nie mniej jednak portal Facebook ma związek z całym światem, a jak się domyślamy - każdy liczy na pieniądze. Bez płatnych reklam wybicie firmowego fanpage będzie niezwykle trudne (jeśli nie decydujemy się Fanpage, gdzie wrzucać będziemy urocze zwierzaki czy też inne projekty). Jednak nie wszystko stracone! W tym tekście (oraz szerzej na - https://fb.48.media/jak-promowa%C4%87-i-wypromowa%C4%87-fanpage ) będziemy mogli podać opcje, żeby przy odrobinie pracy wypromować fanpage.

zdjęcie ukazujące obsługę strony firmowej na FB

TWORZONA TREŚĆ

Głównym sposobem na to, żeby promować profil firmowy fanpage jest jak się domyślamy generowanie właściwej treści, jednakże nie byle jakich, tylko angażujących. Czym są tak prawdę mówiąc angażujące wpisy na FB? Ściślej ujmując są nimi te wpisy, które tworzą wartościowe info ewentualnie te skłaniające odbiorcę profilu fanpage do interakcji. Przyjmując, iż jesteśmy fachowcami w tym co robimy - jesteśmy w stanie użyć narzędzia Facebook do podzielenia się z odbiorcą naszej strony fanpage zdobytą specjalistyczną wiedzą. Stwórzmy odpowiedni post, czy też nieco mniej popularny tekst poradą ekspercką, a na 100% znajdą się tacy którzy ją przeczytają oraz udostępnią dalej. Prawdę mówiąc jeżeli "lajki" strony fanpage wskazują na okrągłe zero, to nigdy w świecie – nie będziemy w stanie go wybić bez dodatkowych działań.

Możemy także pójść za kierunkiem płatne (z całą pewnością prosta droga...no ale jednak...płatnie) bądź też bezpłatne (lub 2 ścieżkami równolegle :)). Obierając tę opcję kosztową, działamy za pośrednictwem kampanii reklamowej znajdującej się w Business Facebook Manager, tam też nasze cele reklamowe powinniśmy ustawić jako aktywność wpisu. Jeśli zupełnie nie masz pojęcia o płatnej reklamie na FB, a Twoja firma potrzebuje skutecznie dotrzeć do klientów/fanów: gorąco zachęcamy do kontaktu z nami.

Jednak w przypadku gdy powstanie decyzja, że chcemy obrać bez-kosztową ścieżkę promocyjną, należy zwrócić uwagę na dyskusyjne grupy działające na portalu Facebooku. Wyjątkowo tutaj zasada jest banalna – tworzymy treść, która zwróci uwagę danej grupy klientów – piszemy o tym na trafnej grupie. Przykładowo, jeżeli przygotowaliśmy wartościowy według nas post (albo też pouczający artykuł na firmowym blogu – o ile takowy posiadamy) odnośnie skrzypu polnego, zamieszczamy wtedy to info na grupy poświęcone ziołom oraz ziołolecznictwu. Niektórym wyda się to niedorzeczne, mianowicie osoby na FB lubią tworzyć grupy, i tak najbardziej aktywna grupa odnośnie zielarstwa zrzesza...więcej niż 25 tyś. odbiorców. Dużo nie? Zresztą sam możesz ten fakt zweryfikować. Jaki następny krok? Cierpliwie czekamy. Jeżeli stworzone info na prawdę będą potrzebne oraz ciekawe, wówczas ludzie je docenią i będą lubić naszą stronę fanpage. Nie zapomnijmy faktu, iż grupy dysponują swoimi normami i są w pewnym sensie hermetyczne. Skontaktuj się z tymi normami przed wspomnianymi działaniami. Staraj się nie zapomnieć też o fakcie, że nie jedynie powinniście zyskiwać, ale także dawać to znaczy nie parać się wyłącznie edycją swojej jednostki reklamy, ale także wspierać oraz aktywnie udzielać się w komentarzach (z pasją!) wypowiedzi innych osób.

zdjęcie obrazujące podzlecenie obsługi fanpage

UDZIELANIE SIĘ W KOMENTARZACH

Odnośnie komentarzy. Polecamy korzystanie z nich w przypadku promocji strony fanpage. W tym miejscu także nie ma większej filozofii. Wpisujemy komentarze z głową pod postami użytkowników FB na pozostałych profilach firmowych fanpage lub także dyskusyjnych grupach. Nie zapominajmy, jeżeli udzielamy się komentowaniem pod fanpage firmy konkurencyjnej, to mimo naszych szczerych intencji pomocy, musimy liczyć na zbanowanie od administratora (konkurencja zawsze będzie przeszkodą). Jednakże, jeżeli będziemy starali się tworzyć dookoła siebie otoczkę kogoś, kto jest osobą znaną w branży: zostanie to odebrane pozytywnie, a dalej nie będzie już ciężkie osiągnięcie następnych lajków.

UDOSTĘPNIENIA

Następną opcją jak promować fanpage jest regularne udostępnianie tworzonych postów. Udostępnianie postów użytkowników stało się najbardziej zauważalną opcją wpisów na Facebook. Jeżeli udostępnianie wpisów z branżowych firmowych fanpage prawdopodobnie nie da dla nas dodatkowych fanów, to poniekąd udostępnienie poprzez innego konkurenta branżowego naszej strony fanpage lub też konkretnego wpisu jest prostą droga do nowych fanów. Czy to jest osiągalne? Odnośnie tego tematu trzeba zastanowić się nad „wymianą barterową”. Zagadamy do innego administratora fanpage, który pośrednio lub też bezpośrednio związany jest z tym czym my się zajmujemy oraz przekonajmy tą osobę coby udostępnił nasz autorski post na własnej stronie fanpage.

Liczmy się z tym, że my także będziemy musieli coś zaoferować. Najprostsze będzie share – share, niemniej ujmując, iż to my ubiegamy się o pomoc - odbieramy to w taki sposób, że jesteśmy mniejsi. Patrząc na to wszystko przytoczona wymiana będzie mało korzystna dla naszego wspólnika. Tak więc jesteśmy zmuszeni do tego, żeby go zachęcić do owocnej współpracy: przykładowo samą w sobie ciekawą treścią posta. Możemy go również zachęcić do współpracy trochę bardziej materialnie ;). Jakim sposobem? Ciężko wydać jako taką poradę. Na skutek czego, jeżeli jesteśmy fotografem to przedstawmy jakieś fotografie, generujemy hand-made? Dostarczamy nasze projekty. Mamy agroturystykę w Poroninie? Zaoferujmy zniżkę na określony turnus. Prawdopodobnie na starcie nasza „znajomość” będzie platoniczna i materialna, jednak nie dowiemy się? Jest taka możliwość, iż przerodzi się w coś bardziej emocjonalnego :]. Na portalach typu Facebook pojawia się coraz częściej także całkiem świeży rodzaj odbiorców – tak zwani "influancerzy". Są nimi użytkownicy, którzy za daną sumę rozreklamują nasz projekt, na przykład tworząc unikalny post na swoim blogu czy fanpage. Co nieco odnośnie influancerów można się dowiedzieć z tego tekstu.

TAGI SĄ SPOSOBEM

#-tagi nie odgrywają na FB tak znaczącej roli (inaczej niż na Instagramie), nie jest tak jednak, że możemy je całkowicie zignorować. Na skutek czego nie zapominajmy o umieszczaniu # w naszych wpisach. Na sto procent nam to kompletnie nie zaburzy działań, a nuż się zdarzy, że znajdzie się ktoś taki, kto interesuje się tagami skutkiem czego trafi przez to właśnie na nasz fanpage na Facebooku.

PROMOWANIE PROFILU FANPAGE POZA SIECIĄ!

Jak innymi sposobami promować stronę fanpage? Myślimy, że natkniecie się na setki przydatnych pomysłów w sieci Internet. Jednakże ja na koniec tegoż poradnika podam Wam taką radę, o której bardzo często zapominamy. UWAGA, wystarczy...wypromować profil fanpejdż w "cztery oczy". Tym samym konwersujmy o nim na imprezach z naszymi kumpelami (pamiętajcie jednak, nie często, ponieważ prędzej czy później kogoś zniechęcimy aniżeli przekonamy, iż nie zaszkodzi sprawdzić FB), oprócz tego zamieszczajmy w naszej firmie wzmiankę o tym, iż nasza strona żyje coby odwiedzający nas klienci bez przeszkód znaleźli nas na portalu Facebook. Postarajmy się także dodać powyższą informację również na takich materiałach reklamowych jak ulotki reklamowe, wizytówki oraz innych. Tak więc, istnieje tysiące rozmaitych trików na to by ludzie poza internetem ujrzeli działalność naszej firmy w Social Media. Rozpoczynając od zamieszczenia sloganu „polub nas” na papierze, który dodawanej jest do chamburgerów aż po szyld z tekstem „serdecznie zapraszamy na nasz profil Fanapge”, zawieszony w głównym holu naszego hotelu na mazurach.

To jedynie kilka trików, które pomogą Ci odpowiedzieć na pytanie jak wypromować stronę fanpage, albo zmotywują Cię do właściwego działania. Jednakże pod żadnym pozorem nie powinno się stosować tylko do tych wspomnianych. Jest wiele innych rozwiązań, jedne bardziej skomplikowane (m.in. niezwykle skuteczne działania RTM), inne zaś proste ale nieczęsto stosowane, przykładowo SPAM e-mailowy... możemy jednak trzymać się zasady: nie istotne co mówią, istotne że mówią. Jeżeli poszukujesz zaś skutecznych znawców w branży od promocji, możesz na nas liczyć ;)

zdjęcie obrazujące kontakt do agencji Social Media