Czy mail marketing ma rację bytu w dzisiejszych czasach?

Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że tak powszechnie stosowana czynność jak wysyłanie wiadomości elektronicznej e-mail ma swoje początki w roku 1971. To właśnie wtedy Ray Tomlinson wysłał pierwszą wiadomość e-mail. Uznaje się go za wynalazcę komunikacji za pomocą poczty elektronicznej. Dziś już tak powszechnie stosowana czynność jak wysyłka dużej ilości wiadomości nie jest niczym niezwykłym i stosowana jest codziennie. Wiele firm korzysta z komunikacji marketingowej za pośrednictwem e-maili. Praktycznie każdy posiada przynajmniej jedną skrzynkę pocztową na którą może przyjmować wiadomości e-mail.

Korzystanie z wysyłki wiadomości elektronicznych wykorzystuje się na wiele różnych sposobów. Niekoniecznie musi to być oferta reklamowa zachęcająca do kupna konkretnych produktów lub usług. Czasem też warto o sobie przypomnieć jeśli klient kiedyś zrobił zakupy, ale w natłoku codziennych obowiązków zapomniał, aby sprawdzić nową ofertę pod warunkiem, że wyraził wcześniej zgodę na otrzymywanie newslettera. Mail marketingowy z zapytaniem również cieszy się popularnością, bo wymaga od użytkownika pewnego rodzaju interakcji. Nagrodą może być kupon rabatowy lub inna forma zniżka na zakupy w danym sklepie internetowym.

Skorzystaj z wiedzy i doświadczenia agencji marketingowej, która zajmuje się również tym aspektem i pomoże zaprojektować całą kampanię reklamową, a nawet podpowie inne metody działań marketingowych. Nie wiesz gdzie szukać? Zobacz ofertę na https://kryzysowy.marketing . Argumentem, który jest dość często przytaczany w kontekście mail marketingu jest to, że jest on bardzo tani. Już nawet nie porównując ceny do kampanii w telewizji lub radiu, ale nawet reklama na portalach społecznościowych jest zdecydowanie droższa. Co ciekawe z tego powodu nie tylko firmy małe chętnie korzystają z mailingu, ale również duże korporacje chętnie sięgają po tą formę reklamy. Wynika to z dużej skuteczności tego typu działań, która przekłada się na lepszą sprzedaż oraz ze względu na indywidualizację wiadomości e-mail. To już nie te czasy, że każda wiadomość wyglądała tak samo. Teraz w nagłówku każdy z odbiorców może ujrzeć własne imię, poczuć się wyróżniony, gdy kod rabatowy wynika z tego, że jakiś czas temu zakupił coś w sklepie.

Przedsiębiorca może poczuć zniechęcenie w momencie, gdy ma pewien pomysł co powinno znaleźć się w wiadomości e-mail, ale nie wie w jaki sposób to zrealizować. Przydałaby się podstawowa znajomość HTML, zdjęcia i inne elementy, które pozwolą zachęcić klienta do zakupów.