Podpisano umowę na realizację drugiego odcinka trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. W jej ramach powstaną 2 km torowiska od Parku Biznesu do ul. Rogowskiej. Koszt inwestycji wyniesie 81,2 mln zł.

  • TAT Wrocław

    Wizualizacja podwójnego przystanku na TAT


Trasa autobusowo-tramwajowa łącząca plac Orląt Lwowskich z Nowym Dworem ma powstać do 2023 roku. Na odcinku 7 km mieszkańcy skorzystają z 15 par przystanków. Budowane są również dwa wiadukty - nad ul. Smolecką oraz przy ul. Strzegomskiej i Robotniczej.

5 listopada podpisano umowę na realizację drugiego z trzech etapów inwestycji. W ciągu 17 miesięcy powstanie 2 km odcinek od Parku Biznesu do ul. Rogowskiej. Pasażerowie skorzystają z pięciu przystanków: Babimojska, Centrum Zarządzania Kryzysowego, Nowodworska, Nowy Dwór (Gubińska) oraz Rogowska.

 - To największa inwestycja tramwajowa w powojennym Wrocławiu - oświadczył Jacek Sutryk podczas konferencji prasowej. Dodał, że dzięki temu będzie można przejechać komunikacją miejską bez stania w korku z Nowego Dworu do centrum miasta.

Sutryk podkreślał, że tramwaj pojedzie nie tylko na Nowy Dwór, ale w pobliże Muchoboru Małego, Dużego oraz Kuźnik. W przyszłym roku pasażerowie mają już podróżować nową linią tramwajową do ulicy Śrubowej.

Ważnym elementem inwestycji będzie także budowa stacji prostownikowej „Nowodworska” dla zasilania nowych odcinków linii tramwajowej. Dodatkowo w ramach tej kompleksowej inwestycji przebudowane zostaną instalacje podziemne m.in. sieć wodociągowa i energetyczna. Zamontowane zostaną nowoczesne urządzenia sterowania ruchem od ul. Smoleckiej do ul. Rogowskiej.

Wzdłuż TAT pojawią się także nowe nasadzenia, na odcinkach już realizowanych, jak i tych, gdzie prace dopiero się rozpoczną. Tylko na odcinku od ul. Smoleckiej do ul. Rogowskiej posadzonych zostanie 528 drzew w tym: klony, graby, lipy, brzozy, buki, jesiony, dęby czy robinie. Łącznie na odcinku I i II posadzonych zostanie 765 drzew i ok 30 tys. krzewów.

– Nowa trasa to nie tylko świetna wiadomość dla mieszkańców, ale także możliwość obsługi komunikacyjnej biurowców, które powstały w pobliżu trasy TAT. Jak zawsze pamiętamy również o rowerzystach oraz pieszych i w ramach tego zadania wybudowana zostanie wydzielona droga rowerowa od Parku Biznesu do ul. Nowodworskiej – mówi Piotr Paś, prezes miejskiej spółki Wrocławskie Inwestycje, która odpowiada za budowę. 

Wykonawcą inwestycji jest firma ProTra Building, która odpowiada także za pierwszy etap. 

- Rozpoczniemy prace na drugim etapie za kilka tygodni. Jeszcze w tym roku planujemy wejść na odcinek między ul. Nowodworską i aktualnie prowadzonymi pracami - zaznaczył Marcin Dziuk, kierownik robót. Dodał, że w przyszłym roku kierowcy mogą spodziewać się utrudnień na skrzyżowaniach ul. Strzegomskiej z Gubińską oraz Rogowską. Na czas prowadzonych prac wytyczone zostaną objazdy.

Na chwilę obecną TAT to koszt ponad 250 mln zł. Przypomnijmy, że ostatni odcinek od ulicy Strzegomskiej do pętli na ul. Rogowskiej jest w fazie projektowania. Całkowity koszt inwestycji szacuje się na 370 mln zł, z czego prawie 110 mln zł to środki z Unii Europejskiej.