Kluczowa sprawa - słowa kluczowe

Wybór słów kluczowych to pierwsza czynność, jaką winno się zrobić, zanim jeszcze zacznie się budować stronę internetową. Witryna powinna być zoptymalizowana pod kątem tych słów.

Każde słowo kluczowe musi mieć przydzieloną konkretną podstronę, czyli url. Pozycjonujemy zawsze konkretny url. Jeżeli zoptymalizujesz więcej podstron pod tę samą frazę, to zajdzie zjawisko kanibalizacji słów kluczowych - dwie bądź więcej podstron danej witryny będzie się biło o prace na tę samą frazę. Zniosą się nawzajem i ostatecznie jedna z nich dostanie w serpach pozycje na daną frazę. Będzie to pozycja niższa niż gdyby była zaledwie jedna podstrona zoptymalizowana pod tą frazę.

Jak wybierać słowa kluczowe

Od wyboru słów kluczowych zależy powodzenie naszych działań marketingowych w Internecie. Przy wyborze słów kluczowych i fraz należy mieć z narzędzi, które dadzą nam konkretne dane liczbowe świadczące o popularności danego słowa lub frazy. Takie konkretne dane pomagają ustalić rzeczywisty potencjał frazy czy słowa kluczowego, bowiem często jest tak, że jakaś fraza brzmi nader atrakcyjnie pod kątem marketingowym, a jednakże dane liczbowe każą skorygować taką ocenę in minus.

Istnieją serwisy dające ocenę stopnia trudności wypozycjonowania witryny pod kątem danej frazy.

Wybierając frazy trzeba użyć wyobraźni, by takie, które rzeczywiście ludzie używają korzystając z wyszukiwarki. Pamiętać też należy, że nierzadko konkurencja używa fraz, które oceniamy, żeby badać rynek, a to wykrzywia nieco obraz popularności.

Często na począktu działań SEO nie warto wybierać trudnych słów kluczowych jak “pozycjonowanie stron”. Swoje działania lepiej rozpocząć od frazy lokalnej typu pozycjonowanie stron Warszawa Zwłaszcza kiedy pozycjonujemy się lokalnie. Po pierwsze wypozycjonowanie ich istnieje nader ważne, pochłonęło, ażeby duże liczby czasu i pieniędzy. Po drugie, takie frazy nic nie muszą przekładać się na efekt marketingowy. Lub jeśli ktoś chce kupić samochód, to wpisuje w pole wyszukiwarki słowo "samochód"? Internauci precyzują informacje, jakich poszukują. Prędzej ktoś wpisze "Opel vectra silnik 2.2 Bydgoszcz". Fraza łatwiejsza i może dać lepszy efekt marketingowy - mimo mniejszej liczby wpisywania jej w pasek wyszukiwarki.