Powstała specjalna infolinia dla mieszkańców Trzonolinowca w sprawie remontu wieżowca
Wrocławski Trzonolinowiec w obliczu zmian – jak miasto dba o dobro mieszkańców?
  • Gruntowny remont wieżowca Trzonolinowca to konieczność – jakie działania podjęto?
  • Wsparcie lokalne dla lokatorów – co oferuje władze miasta?
  • Komunikacja z mieszkańcami – infolinia i wsparcie psychologiczne.

Nadchodzące zmiany w sercu Wrocławia – wieżowiec przy zbiegu ulic Kościuszki i Dworcowej, znany jako Trzonolinowiec, wejdzie w fazę gruntownego remontu. Specjalnie dla mieszkańców wprowadzone zostały różnorodne formy wsparcia i komunikacji, aby zapewnić im komfort i bezpieczeństwo w tym przejściowym okresie.

Remont Trzonolinowca – konieczność interwencji

Ekspertyza przygotowana przez specjalistów z Politechniki Wrocławskiej nie pozostawia wątpliwości – dwunastopiętrowy budynek wymaga gruntownego remontu. Dokumentacja ma niemal tysiąc stron i zaleca ewakuację mieszkańców na czas prac remontowych. Profesor Krzysztof Schabowicz, kierujący zespołem badawczym, podzielił się wynikami badań z mieszkańcami podczas spotkania w Urzędzie Miejskim. Wstępne szacunki określają, że budynek może być użytkowany do lipca 2024 roku, lecz decyzję ostateczną wyda Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego.

Wsparcie dla lokatorów

Wrocławskie władze nie zostawiają mieszkańców bez pomocy. Prezydent Jacek Sutryk zapewnia: - Zrobimy, co w naszej mocy, aby zaopiekować się wszystkimi lokatorami. Miasto zaoferuje lokatorom mieszkania zastępcze i wsparcie w organizacji przeprowadzki. Aby lepiej zrozumieć potrzeby lokatorów, przeprowadzono specjalną ankietę, dzięki której możliwe będzie bardziej personalizowane wsparcie. Pracownicy magistratu odwiedzili również osoby, które nie mogły uczestniczyć w spotkaniu w Urzędzie Miejskim.

Punkt kontaktowy dla mieszkańców

Urząd Miejski Wrocławia zadbał o bezpośrednią komunikację z mieszkańcami, uruchamiając specjalną infolinię. Pod numerem 71 777 87 61 pracownicy Departamentu Nieruchomości i Eksploatacji czekają na pytania i wątpliwości lokatorów codziennie w godzinach od 8 do 20. Dodatkowo, dla osób potrzebujących wsparcia psychologicznego dostępni są specjaliści z Działu Wsparcia Rodzin Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej - dyżurują pod numerami: 71 78 22 437, 71 36 77 628, 71 78 23 590, 71 78 22 441 w godzinach 7.30 – 15.30.

Wrocław pokazuje, że nawet w obliczu dużych infrastrukturalnych zmian, pierwszeństwo ma dobro i potrzeby mieszkańców. Współpraca między lokalnymi władzami a społecznością staje się wzorcem do naśladowania w procesie zarządzania miejskimi projektami.


Opierając się na: Urząd Miasta Wrocław