Czego nie powinna zawierać strona www dla firmy?

Zdarza się, że firma uznaje stronę internetową jako mało znaczący element na który nie poświęca dość uwagi i doprowadza to ostatecznie do tego, że klienci czują się zniechęceni brakiem profesjonalizmu. Dobra agencja marketingu internetowego nie tylko stworzy wartościową stronę www, ale może zadbać również o to, aby aktywnie ją promować i dbać o to, aby godnie reprezentowała markę przedsiębiorstwa. Do czego może jednak doprowadzić brak odpowiedniej wiedzy z zakresu marketingu internetowego oraz wiedzy o stronach www? Oto lista najczęściej popełnianych błędów.

Reklamy

Można śmiało powiedzieć, że praktycznie nikt nie lubi reklam. Z tego względu na stronie firmowej nie warto wstawiać reklam innych firm, a tym bardziej konkurencyjnych marek. Wielu przedsiębiorców zachęconych wizją dodatkowego zarobku na własnej stronie www zamieszcza na niej reklamę kontekstową Google – pozwala ona częściowo zarobić, ale może wyświetlać oferty konkurencji. Poza tym potencjalny klient poczuje się szybko zniechęcony brakiem spójności, bo z jednej strony będzie chciał uzyskać konkretne informacje o firmie, a z drugiej strony otrzyma przekaz reklamowy, który będzie go zachęcał do skorzystania z innej oferty. Samo to w sobie w znaczącym stopniu utrudnia odbiór właściwej treści.

Nieaktualne dane

Nie ma nic gorszego niż dane kontaktowe, które są całkowicie lub częściowo nieaktualne. Jeśli wybierając numer telefonu klient usłyszy, że „nie ma takiego numeru telefonu” to może bardzo szybko się zniechęcić i nie szukać alternatywnych sposobów na uzyskanie kontaktu z firmą, która nie zadbała o to, aby na swojej stronie www udostępnić najbardziej aktualne dane. To samo dotyczy informacji o ofercie, która jest już nieaktualna – produkty lub usługi, które zostały wycofane z oferty lub wyprzedane powinny zniknąć ze strony internetowej lub mieć wyraźną informację o wyczerpaniu nakładu lub braku dostępności.

Niedziałające linki i puste strony

Agencje marketingowe, które mają w swojej ofercie tworzenie stron internetowych dla firm dbają o to, aby każda podstrona była stworzona zgodnie z logicznym uzasadnieniem. Jeśli dane informacje można połączyć na tej samej podstronie to lepiej zadziałać w ten sposób, niż sprawiać wrażenie, że strona www posiada wiele podstron na których nie znajduje się wiele rzeczowej treści. Strona internetowa powinna być bardzo dokładnie sprawdzona pod kątem tego czy nie zawiera niedziałających odnośników oraz stron z adnotacją „w budowie”. Tego typu elementy mogą świadczyć o braku profesjonalizmu.