UM Wrocław: Wkrótce kierowcy pojadą pod wiaduktem na ul. Długiej
To miejsce zmieniło się nie do poznania mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.
Jeszcze dwa lata temu wiadukt na ul. Długiej był wąski i uniemożliwiał położenie torowiska tramwajowego. Teraz przebudowany wiadukt ma 43 m długości i po dwa pasy jezdni w stronę centrum oraz Kozanowa. Zbudowano również torowisko.
ZOBACZ TEŻ: Są tak brzydkie, że aż piękne”. Maszkarony znów ozdobią most Pomorski
Obecna przeprawa jest trzy razy dłuższa od poprzedniej. Powstaje tu węzeł przesiadkowy z nową stacją kolejową Wrocław Szczepin. To pozwoli w krótkim czasie przedostać się z ul. Długiej na Dworzec Mikołajów lub Dworzec Główny PKP zaznacza Świercz.
Wiadukt na ul. Długiej. Jezdnia prawie gotowa
Wykonaliśmy tytaniczną pracę na odcinku 850 m od wysokości ul. Młodych Techników do terenów Politechniki Wrocławskiej przy ul. Długiej. Wykonawca robi wszystko, żeby przed Wielkanocą puścić tędy ruch zaznacza rzecznik WI.
Obecnie przy ul. Długiej można przejechać tylko lewą nitką (z perspektywy podróży z centrum na Kozanów), gdzie jest zwężenie. Tam położono już wszystkie warstwy masy bitumicznej. Z kolei na drugiej nitce bliżej Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta oraz Kauflandu, brakuje jeszcze jednej warstwy. Położona zostanie lada moment.
Wykonawca daje 10 lat gwarancji na masę bitumiczną. Regularnie badamy stan podbudowy i nawierzchni, jeśli nie spełnia standardów związanych z założeniami projektowymi, to dany wykonawca musi wprowadzić poprawki zauważa Świercz.
Tramwaj na Popowice. Torowisko rośnie w oczach
Najtrudniejszym zadaniem była jednak przebudowa podziemnej sieci energetycznej.
W tym miejscu ulokowany jest główny punkt zasilania energetycznego miasta. Musieliśmy przenieść kilkadziesiąt kilometrów kabli niskiego i średniego napięcia. To trwało wiele miesięcy. Nie można było jednocześnie przebudować kilkudziesięciu kabli jednego dnia, bo wtedy wiele ulic nie miałoby prądu. Tauron zgadzał się na określone wyłączenia i robiliśmy to kabel po kablu podkreśla Świercz. Zdaniem wielu doświadczonych pracowników to jedno z trudniejszych zadań związanych z siecią podziemną, być może najtrudniejsze we Wrocławiu od czasów II wojny światowej.
Obecnie torowisko kończy się na wysokości Politechniki Wrocławskiej na ul. Długiej, gdzie przechodzi w ul. Starogroblową. Tutaj zaczyna się drugi etap inwestycji obejmujący odcinek od wspomnianej ul. Starogroblowej do ul. Milenijnej. Drugi etap to także obszar obejmujący fragment od ul. Jagiełły do Młodych Techników.
W okolicy ul. Dmowskiego prowadzone są prace w międzytorzu. Tak samo przy ul. Popowickiej. W połowie kwietnia rozpocznie się przebudowa skrzyżowania Jagiełły/Dmowskiego/Mieszczańskiej zapowiada Świercz.
Wtedy też zostanie wprowadzona zmiana w organizacji ruchu, o czym miasto poinformuje mieszkańców.
Koszt inwestycji to 222,7 mln zł, z czego 75,7 mln zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej. Zakończenie budowy planowane jest na 2022 r.
Urząd Miasta Wrocław, wroclaw.pl/tramwaj-na-popowice-kierowcy-pojada-pod-wiaduktem-na-ulicy-dlugiej
Autor: krystian