Nauka nie musi być nudna

   Mózg młodego człowieka jest niczym chłonąca wodę gąbka. Jego elastyczność i możliwość do przyswajania informacji jest niemalże nieograniczona. Ostatnie badania donoszą, że dziecko przez pierwsze trzy lata swojego życia przyswaja więcej wiedzy, niż przez całą swoją edukację szkolną. Fakt ten nie pozostaje bez znaczenia dla rodziców i nauczycieli, którzy tę ogromną łatwość przyswajania informacji chcą wykorzystać jako sprzymierzeńca
w kształceniu dzieci i młodzieży.

   Jednak nie można zapomnieć, że młodsze dzieci mają ograniczoną zdolność do skupienia uwagi i pojmowania rzeczy abstrakcyjnych i skomplikowanych. Nauka matematyki, ogólnie pojętej przyrody czyli elementów biologii, chemii i fizyki jest trudna do zrozumienia w formie czystych teoretycznych twierdzeń, zadań i wzorów. Formuła zajęć dydaktycznych, prowadzonych z tych właśnie przedmiotów, powinna mieć charakter zabawowy i pokazowy, co w sposób znaczący zwiększa przyswajanie i zrozumienie tak abstrakcyjnych terminów jak krystalizacja, bionika czy chociażby inercja.

Edukacja i rozwój dziecka przez gry i zabawy

   Ostatnio można spotkać się z teorią, która zakłada, że pomiędzy uczniem i nauczycielem powinna zachodzić pozytywna interakcja. Dziecko, które lubi swojego mentora, bardzo szybko przyswaja podawane przez niego wiadomości, z chęcią uczestniczy w czasie pracy wspólnej i bardzo dużo wynosi z tego satysfakcji i radości. Nic bardziej nie buduje relacji, jak wspólna zabawa. Dla nastolatków dodatkowy element rywalizacji, jaki możemy znaleźć w różnego typu grach edukacyjnych czy terenowych, stymuluje ich do poszukiwań wiedzy oraz do współpracy z rówieśnikami w celu realizacji powierzonego im zadania.

  Na rynku istnieją podmioty, które oferują szeroki wachlarz zajęć dydaktycznych z biologii, chemii i fizyki. Zajęcia należy tu rozumieć jako spotkania dzieci
i młodzieży z pełnymi pasji nauczycielami. Zajęcia są często odpłatne i odbywają się w małych grupach. Mają one swój autorski charakter i przestrzeń czasową dla dzieci na wyjaśnienie wiedzy teoretycznej, na przeprowadzenie eksperymentu oraz na pracę własną dziecka. Właśnie ta praca własna ma często charakter opowiedzenia "swoimi słowami' w formie stworzenia gry, pracy plastycznej lub manualnej tego, co zaobserwowało albo czy zrozumiało dany temat. Najczęściej właściciele takich podmiotów mają świetnie wyposażone sale z bardzo ciekawymi pomocami dydaktycznymi. Zapraszamy odwiedzić stronę https://chemical-world.pl/proste-eksperymenty-dla-dzieci/ i zapoznać sie z naszą ofertą.

Warsztaty i pokazy naukowe

  Warsztaty i pokazy chemiczne dla dzieci są świetnym poligonem doświadczalnym dla maluchów już w wieku przedszkolnym. Zajęcia z indykatorami chemicznymi, których barwa zmienia się w zależności od kwasowości środowiska, są dla małych obserwatorów niczym pokaz magii. W ten sposób możemy zainteresować naszych milusińskich w sposób przede wszystkim bezpieczny, a jednocześnie efektowny. 

  Wydaje się, że spojrzenie na naukę i kształcenie dzieci i młodzieży powinno zostać zweryfikowane i określone na nowo z silnym naciskiem na praktykę
i doświadczenie, aniżeli na czystą teorię.