Na moście Zwierzynieckim drogowcy rozpoczęli przebudowę drugiego chodnika, bliżej zoo. Przeprowadzono też badania stratygraficzne, które określą, w jakim kolorze pomalowano most ponad 100 lat temu. Zobaczcie, co się dzieje na przeprawie.
Remont mostu Zwierzynieckiego zakończy się latem. Do tego czasu przebudowane zostaną sieci podziemne, wzmocniona zostanie stalowa konstrukcja, która jest w kiepskim stanie. Pojawią się zabezpieczenia antykorozyjne i nowe chodniki. Wzmożone prace rozpoczęto od strony wybrzeża Ludwika Pasteura (woda dolna). Teraz drogowcy działają także na chodniku bliżej zoo, gdzie zajęli część chodnika oraz wąski pas jezdni. W ten ma zostać przyspieszony remont całego obiektu.
– Trwa czyszczenie konstrukcji podchodnikowej od strony wody dolnej, tak samo renowacja piaskowca – relacjonuje Artur Ochmański, kierownik budowy z ramienia firmy Probudowa. – Rozebraliśmy część chodnika od strony wody górnej, gdzie będziemy montować podwieszony podest. Przy renowacji wieżyc z piaskowca stwierdziliśmy, że kamień układany jest jeden na drugim, bez połączenia spoinami. Takie było zamierzenie ówczesnych budowniczych. Nie będziemy odtwarzać spoin, bo chcemy zostawić wieżyce w pierwotnym stanie.
Ochmański dodaje, że wieżyce są zanieczyszczone, więc trzeba stosować środki chemiczne przywracające pierwotny kolor i barwę.
Most Zwierzyniecki po badaniach
Paweł Goździk, inspektor nadzoru ZDiUM: – Trwa renowacja balustrad kamiennych i przeprowadzono badania stratygraficzne. Wynik przesłaliśmy od miejskiego konserwatora zabytków, żeby określił, w jakim kolorze ma być obiekt.
Zobacz Wrocław z granitów, piaskowców i marmurów
Renowację mostu prowadzi konsorcjum firm Probudowa sp. z o.o. oraz ROTOMAT sp. z o.o, a ich koszt to ponad 9,3 mln. zł. Prace powinny zakończyć się latem.