Wydaje się, że założenie sklepu internetowego wymaga sporego nakładu kosztów oraz czasu. Warto jednak wiedzieć, że otwierając sklep internetowy na Shopify można szybko i tanio uruchomić sprzedaż, która będzie generować satysfakcjonujący zysk. Sprawdź, jak obniżyć koszty budowania sklepu na Shopify.
Na czym polega darmowy okres próbny w Shopify?
Korzystanie z Shopify nie jest darmowe, konieczne jest comiesięczne opłacanie abonamentu. Warto jednak wiedzieć, że można przetestować działanie platformy przez 14 dni za darmo. Należy podkreślić, że czas ten płynie od czasu dokonania rejestracji, a nie rozpoczęcia prac nad sklepem. Co ważne, działania podejmowane w ciągu bezpłatnego okresu próbnego nie przepadną wraz z jego zakończeniem, gdy po jego upływie wykupiony zostanie pakiet miesięczny. Warto w tym czasie: sprawdzić wyświetlanie się produktów w sklepie, uporządkować je, skonfigurować płatności, przetestować motywy i aplikacje dostępne w Shopify, a także zapoznać się z panelem administracyjnym. By móc rozpocząć sprzedaż wymagane jest jednak opłacenie subskrypcji. Trzeba podkreślić, że nie ma znaczenia, w którym dniu trwania bezpłatnego okresu zostanie ona opłacona – okres rozliczeniowy zacznie się po upływie 14 dni od rejestracji. Chcąc zrezygnować z działania na Shopify po zakończeniu darmowego testowania, wystarczy jedynie nie wybierać planu cenowego. Sklep zostanie automatycznie zawieszony i prace nad nim nie będą możliwe.
Wspominając o pakietach cenowych, warto wskazać, że koszty założenia i prowadzenia sklepu internetowego oszacowała wrocławska agencja Shopify na swojej stronie: www.wecanfly.pl/shopify-blog/ile-kosztuje-prowadzenie-sklepu-shopify-w-polsce.
Bezpłatne motywy w sklepie Shopify
Wygląd strony może mieć ogromne znaczenie w aspekcie zbudowania grona lojalnych klientów, zdobycia ich zaufania względem marki oraz zachęcenia do składania zamówień. Warto wiedzieć, że niekonieczne jest kupowanie drogich dedykowanych motywów czy korzystanie z odpłatnych opcji dostępnych w Shopify. Na platformie znaleźć można darmowe szablony, które pozwolą na skonfigurowanie etycznego i przyjaznego użytkownikowi sklepu. Doskonale sprawdzą się dla wielu bardzo zróżnicowanych branż. Warto zwrócić uwagę na Narrative, Simple oraz Minimal, które wykorzystać można m.in. w sklepach ze sztuką i rozrywką. Dawn, Debut, Boundles, Brooklyn, Supply to idealne rozwiązania dla marek fashion. Ponadto Supply świetnie sprawdzi się także dla sklepów z elektroniką. Sprzedając żywność warto zwrócić uwagę na dostępne za darmo w sklepie Shopify apetyczne motywy Crave i Express. Sense oraz Dawn idealnie sprawdzą się dla firm kosmetycznych. Działając w branży dom&ogród warto przetestować Craft, a także Dawn, Narrative, Debut i Minimal, z kolei w sklepie sportowym można wdrożyć Boundless lub Venture.
Jakie przydatne aplikacje można mieć za darmo w Shopify?
Aplikacje to dodatki, które można zainstalować w sklepie internetowym na Shopify, by dodać mu jeszcze większą funkcjonalność . Wiele z nich wymaga wniesienia opłaty, jednak niektóre z niezwykle wartościowych i przydatnych funkcjonalności można mieć za darmo. Godnymi uwagi propozycjami są: Plug in SEO pozwalająca na poprawę pozycjonowania e-commerce, Shopify Inbox służąca do kontaktu z klientami za pomocą czatu, a także Bulk Discount Code Generator, dzięki której możliwe jest generowanie unikalnych kodów rabatowych oraz kontrola ich wykorzystania. Warto także podkreślić, że wiele z praktycznych funkcjonalności występuje w kilku planach cenowych i w ograniczonym stopniu dostępne są za darmo, a ich bardziej rozbudowane wersje kosztują kilka dolarów na miesiąc.