Chcesz znaleźć się w Top 10 wyników wyszukiwania? Z pewnością zdajesz więc sobie sprawę, że stworzenie nowoczesnej strony internetowej to dopiero początek. Kluczem do poprawy pozycji w Google jest pozycjonowanie, a jednym z kluczowych działań stała się optymalizacja treści. Zawartość witryny musi być atrakcyjna dla wyszukiwarki i odbiorców. O tym, jak tworzyć skuteczne teksty SEO piszemy poniżej. Poznaj zasady copywritingu, który zapewnia lepszą widoczność w sieci.
Jak tworzyć teksty do Internetu?
Czasy, gdy zawartość stron internetowych sztucznie przepełniano słowami kluczowymi, minęły bezpowrotnie. Dziś ważne jest tworzenie wartościowych materiałów dla użytkowników, a także optymalizacja treści już opublikowanych w sieci. Jednak zanim zaczniesz docierać do nowych odbiorców, to musisz wiedzieć, jak czytają internauci.
Na podstawie różnych analiz wiemy, że powszechne stało się skanowanie zawartości serwisów. Według danych serwisu UX Myths większość czytelników skroluje tylko 50-60% strony WWW i jeżeli nie znajduje tam odpowiedzi na zadane pytanie, to zaczyna szukać gdzieś indziej. Ten sposób konsumowania treści przez użytkowników wyznacza również nowe zasady tworzenia artykułów.
Lepszemu przyswajaniu publikacji sprzyjają angażująca zawartość i atrakcyjna forma. Większą widoczność zapewnia zaś ciekawy temat oraz dopasowanie do wymagań wyszukiwarki i zapytań internautów. Wszystkie wymienione czynniki składają się na skuteczny tekst SEO. Ich przygotowanie możesz zlecić agencji interaktywnej. Unikalne i dobrze zoptymalizowane artykuły tworzone regularnie zapewnią nie tylko większą liczbę odbiorców, ale również wyższą pozycję w Google.
SEO copywriting – na czym polega?
Bez względu na to, czy tworzysz zawartość na strony WWW, artykuły blogowe czy opisy produktów do dedykowanego sklepu internetowego – każdy rodzaj treści wymaga odpowiedniej optymalizacji. To właśnie najważniejsze zadanie SEO copywritingu. Ten sposób pisania różnorodnych tekstów łączy w sobie skupienie na technicznych wymogach wyszukiwarki oraz odpowiadanie w angażujący sposób na zapytania użytkowników.
Nawet najciekawsze artykuły nie będą efektywne, jeśli nie zostaną odpowiednio zoptymalizowane. Copywriting to więc już nie tylko umiejętności językowe czy atrakcyjny dobór tematów, ale również znajomość zasad SEO. Google wciąż zmienia swoje algorytmy, a Twoja konkurencja prawdopodobnie już inwestuje w pozycjonowanie. Twórz więc skuteczne treści, które wyróżnią Cię na tle branży, pokażą korzyści, zaprezentują wartości firmy i przede wszystkim zaczną sprzedawać.
Jak pisać teksty pod wyszukiwarki? 6 zasad SEO copywritingu
Chcesz tworzyć treści, dzięki którym czytelnik pozostanie dłużej na stronie i wykona określone działanie np. wypełni formularz kontaktowy? Pisząc teksty SEO, stosuj się więc do poniższych zasad.
1. Właściwie dobieraj tematy
Zastanawiasz się, jakie treści zainteresują internautów? Pamiętaj, że podstawą jest atrakcyjny pomysł na tekst. Wpisy mają przecież wzbudzać zainteresowanie i wywoływać dyskusje. Dlatego poruszaj wątki, na których się znasz i te dotyczące Twojej oferty. W ten sposób nie tylko dotrzesz do swojej grupy docelowej, ale również zwiększysz ruch w serwisie oraz przywiązanie użytkownika do marki.
Najważniejszym źródłem inspiracji powinien być zawsze dobry research. Zastanów się, co jest ważne dla Twoich klientów i jakich informacji poszukują w sieci. Tematy do tekstów SEO najłatwiej znajdziesz w miejscu, z którego korzysta najwięcej użytkowników – czyli w wyszukiwarce Google. Pomocne okażą się z pewnością narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych, które wskażą najpopularniejsze zapytania internautów oraz:
- fora internetowe,
- media społecznościowe,
- kursy i szkolenia online,
- recenzje produktów i usług,
- komentarze internautów np. Quora,
- publikacje własne i konkurencji.
2. Wybierz odpowiednie frazy kluczowe
Punktem styku między Twoją witryną a odbiorcami są zapytania wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarkę. Internauci poszukują bowiem treści, które odpowiadają ich zainteresowaniom i potrzebom. Dlatego też tak istotny przy tworzeniu tekstów SEO jest odpowiedni dobór słów kluczowych. Analizę ułatwią narzędzia np. Senuto czy Semstorm, które wskażą frazy popularne i powiązane z treścią artykułu.
Pamiętaj, że skuteczny tekst SEO ma być nie tylko przyjazny dla algorytmów Google, ale też wartościowy i atrakcyjny dla czytelników. Dlatego korzystaj ze słów kluczowych i synonimów z umiarem. Stosuj je naturalnie w tytułach, leadach, śródtytułach, ale też w samej treści. Wykorzystuj ponadto frazy z długiego ogona, czyli dłuższe i bardziej szczegółowe np. „jak pisać artykuły”. Dzięki nim poprawisz pozycjonowanie na konkretne zapytania.
3. Postaw na merytorykę
Chcesz zyskać status eksperta w swojej branży? W takim razie Twoje treści SEO muszą być zarówno przyjazne użytkownikom, jak i wyszukiwarkom.
Autorytet wśród odbiorców zyskasz dzięki wartościowym i odpowiadającym na zapytania materiałom. To przecież właśnie jakość publikacji świadczy o Twojej wiedzy na temat tego, czym się zajmujesz i utwierdza odwiedzających w przekonaniu, że warto skorzystać z oferty Twojej firmy. Na wzrost sprzedaży wpłynie również język korzyści.
Google od lat docenia strony WWW, które publikują wartościowe treści. W związku z tym stale aktualizuje swoje algorytmy, aby na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania umieszczać teksty wysokiej jakości. Są to unikalne artykuły tworzone przez specjalistów, oparte na sprawdzonych źródłach i fachowej wiedzy, wzbudzające zaufanie i odpowiadające na popularne zapytania.
4. Twórz atrakcyjne tytuły i leady
Każdy tekst – również ten pod wyszukiwarki musi mieć atrakcyjny tytuł. To właśnie chwytliwe nagłówki przyciągają uwagę i skłaniają czytelnika do dalszej lektury. Co do zasady, powinny być nie tylko intrygujące, ale również informujące. Istnieje kilka schematów, którymi warto kierować się przy ich tworzeniu. Świetnie sprawdzą się m.in.:
- pytania np. „Jak poprawić pozycję strony w Google?”,
- rankingi np. „Top 5 sposobów na lepszą widoczność w sieci”,
- instrukcje np. „Jak zoptymalizować artykuł pod SEO?”,
- tytuły z liczbą np. „10 zasad copywritingu pod wyszukiwarki”.
Masz już tytuł, więc czas zadbać o wstęp. Ten również powinien zaskakiwać czytelnika i przykuwać jego uwagę. Możesz w tym celu skorzystać z metafor, analogii czy intrygujących cytatów. Pamiętaj przy tym, że w leadzie należy jasno i zwięźle przekazać odbiorcom, czego dowiedzą się z artykułu.
5. Zadbaj o przejrzystą formę
Użytkownik już w kilka sekund potrafi ocenić, czy chce dalej czytać tekst internetowy. Z tego też powodu coraz większy nacisk kładzie się na przejrzystą i atrakcyjną dla czytelnika formę artykułów. Odpowiednia konstrukcja wpisu może zapewnić nie tylko większą liczbę odbiorców, ale również wyższą pozycję w wyszukiwarce. Atrakcyjny artykuł charakteryzują:
- unikalne materiały wizualne np. zdjęcia, infografiki, video;
- wyróżnienia np. listy, wypunktowania, boldowanie;
- logiczny i przejrzysty podział treści na akapity;
- ułożone hierarchicznie nagłówki H1, H2 i H3.
6. Poprawnie zoptymalizuj tekst SEO
Zawartość strony internetowej powinna być unikalna, oryginalna, merytoryczna i wysokiej jakości. To oznacza, że za wszelką cenę należy unikać kopiowania treści – świetnie zaś sprawdzi się ich aktualizowanie. Ponadto, aby odpowiednio zoptymalizować tekst pod wyszukiwarki, należy zadbać o takie elementy jak:
- meta znaczniki: wyświetlane w wynikach wyszukiwania meta dane (meta tytuł, który jest ważnym czynnikiem rankingowym i meta description, czyli opis witryny zachęcający do kliknięcia w link) powinny zawierać słowa kluczowe i skłaniać do interakcji;
- linkowanie wewnętrzne: odnośniki pomagają internautom oraz wyszukiwarkom poruszać się po stronie WWW, a stosowane naturalnie i z umiarem zwiększą wartość tekstów w kontekście SEO;
- obrazki z atrybutami alt: zdjęcia i infografiki uzupełnione o tekst alternatywny (opisujący robotom wyszukiwarki, co znajduje się na grafice) zwiększą atrakcyjność treści i umożliwią pozycjonowanie w Google Grafika.
Skuteczne teksty SEO – podsumowanie
Jak widzisz, unikalna treść powinna być zarówno wartościowa dla Google, jak i użyteczna dla odbiorców. Wpis blogowy, opis produktu lub usługi czy oferta handlowa – każdy rodzaj tekstu może zostać wykorzystany do pozycjonowania. Jeśli potrzebujesz artykułów, które znajdą się wysoko w wynikach wyszukiwania, to skorzystaj z oferty WeNet.
Specjaliści z agencji interaktywnej przygotują dla Ciebie eksperckie teksty SEO, dzięki którym nie tylko wzmocnisz pozycję serwisu w Google na kluczowe frazy, ale również zbudujesz autorytet w branży i zwiększysz rozpoznawalność firmy w sieci. Wejdź na stronę WeNet.pl i sprawdź, jakie jeszcze działania możesz podjąć, aby Twoja witryna zyskała jak najlepszą widoczność w wynikach wyszukiwarek.