MPK planuje dużą modernizację swojej floty, ogłaszając przetarg na zakup 200 nowoczesnych autobusów. To istotny krok, który ma na celu usprawnienie komunikacji w mieście oraz poprawę komfortu podróży dla pasażerów.
- Przejrzystość w komunikacji – nowe autobusy na horyzoncie
- Inwestycja w komfort podróżnych – co zmieni się w flocie?
- Wyzwania związane z zatrudnieniem i infrastrukturą
Przejrzystość w komunikacji – nowe autobusy na horyzoncie
Wrocławskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne (MPK) ogłosiło przetarg, który może znacząco wpłynąć na jakość transportu publicznego. Plany zakupu 200 nowoczesnych autobusów mają na celu zastąpienie przestarzałych pojazdów, a także zaspokojenie potrzeb związanych z przejęciem zadań od podwykonawców, takich jak firma Michalczewski. Obecnie MPK korzysta z 69 autobusów tego przewoźnika oraz 30 pojazdów od Mobilisa, co stawia przed nim wyzwania logistyczne i kadrowe.
Inwestycja w komfort podróżnych – co zmieni się w flocie?
W planach MPK jest wymiana 99 starych Mercedesów, które mają już 15 lub 16 lat. Wprowadzenie nowych autobusów, które będą wyposażone w klimatyzację, znacznie poprawi komfort podróży. Obecnie jedynymi nieklimatyzowanymi pojazdami w flocie są właśnie te Merce, co czyni ich wymianę pilną, zwłaszcza przed nadchodzącymi upalnymi dniami. Nowa flota ma nie tylko zwiększyć komfort pasażerów, ale także przyczynić się do poprawy efektywności energetycznej przedsiębiorstwa, co jest istotne w kontekście rosnącej świadomości ekologicznej społeczeństwa.
Wyzwania związane z zatrudnieniem i infrastrukturą
Jednym z kluczowych aspektów planowanej modernizacji jest również kwestia zatrudnienia. MPK, przejmując zadania od Michalczewskiego i Mobilisa, będzie musiało zmierzyć się z niedoborem kierowców. W chwili obecnej MPK prowadzi nieustanną rekrutację, ale przybycie 200 nowych autobusów wiąże się z koniecznością pozyskania dodatkowych pracowników. Co więcej, zajezdnia przy ul. Obornickiej nie jest w stanie pomieścić wszystkich nowych pojazdów, co rodzi pytania o przyszłość infrastruktury i potencjalne przejęcia zajezdni po Michalczewskim.
Pomimo tych wyzwań, MPK planuje dzierżawę nowych autobusów na 10 lat, co pozwoli na rozłożenie wydatków w czasie i uniknięcie jednorazowych dużych wydatków. Ostateczna kwota dzierżawy zostanie ogłoszona po rozstrzygnięciu przetargu we wrześniu. Zmiany te mają szansę przynieść mieszkańcom lepszą jakość transportu publicznego, a także większe poczucie komfortu i bezpieczeństwa w codziennych podróżach.
Wg inf z: Urząd Miasta we Wrocławiu