Wrocławski Rower Miejski wraca na wiosnę z nowymi atrakcjami!
Wrocław czeka na rowerową rewolucję. Po zimowej przerwie Wrocławski Rower Miejski wraca z nową energią i ambitnymi planami. System, który przez 13 lat zdobył serca wielu mieszkańców, przygotowuje się na jeszcze większy rozkwit w sezonie 2025, wprowadzając nowe stacje i rowery, a także rozszerzając swój zasięg poza granice miasta.

Wrocławski Rower Miejski – historia sukcesu

Wrocławski Rower Miejski to nie tylko system wypożyczalni rowerów, ale także symbol wrocławskiej mobilności. Od momentu swojego powstania w 2011 roku, z 140 rowerami na start, system przeszedł imponującą metamorfozę, oferując teraz ponad 2300 jednośladów. W ciągu ostatnich 13 lat mieszkańcy wypożyczyli rowery ponad 15 milionów razy, co pokazuje, jak bardzo ta forma transportu stała się popularna.

Również mieszkańcy okolicznych gmin, takich jak Kąty Wrocławskie, Kobierzyce i Wisznia Mała, przyczynili się do sukcesu systemu, korzystając z nowych stacji, które zadebiutowały w połowie 2023 roku. Takie działania pokazują, że Wrocławski Rower Miejski zyskuje na znaczeniu nie tylko w samym Wrocławiu, ale i w regionie.

Nowe stacje i rowery w 2025 roku

Po zimowej przerwie, która jest stałym elementem działalności systemu, Wrocławski Rower Miejski ma w planach ambitne zmiany. W 2025 roku mieszkańcy będą mogli korzystać z 240 stacji, co oznacza wzrost o 10 w porównaniu do obecnego stanu. Dodatkowo system wzbogaci się o 2400 rowerów, co ma na celu zwiększenie dostępności i komfortu użytkowników.

Nowy kontrakt na pięć lat zakłada także dalszy rozwój systemu, który w kolejnych latach będzie obejmować dodatkowe stacje oraz rowery, co przyczyni się do jeszcze większej popularności wypożyczalni. To ambitne przedsięwzięcie z pewnością wpłynie na mobilność mieszkańców Wrocławia i okolic, dając im nowe możliwości podróżowania.

Statystyki 2024 – wrocławska pasja do rowerów

Dane za 2024 rok pokazują, że Wrocławski Rower Miejski cieszy się niesłabnącą popularnością. Zarejestrowanych użytkowników jest już ponad 84 tysiące, a liczba wypożyczeń w tym roku wyniosła 1 559 659. Największą popularnością cieszyły się stacje przy Dworcu Głównym, które odnotowały najwyższe liczby wypożyczeń.

Warto również zwrócić uwagę na średni dystans przejazdu wynoszący 2,48 km oraz średni czas wypożyczenia, który wyniósł 32,8 minuty. Takie wyniki dowodzą, że mieszkańcy Wrocławia chętnie korzystają z rowerów jako alternatywy dla komunikacji miejskiej, co ma pozytywny wpływ na środowisko i zdrowie publiczne.

Wrocławski Rower Miejski to projekt, który wciąż ewoluuje, odpowiadając na potrzeby mieszkańców. Z nowymi stacjami i rowerami, Wrocław ma szansę stać się jeszcze bardziej przyjazny rowerzystom, a to z pewnością będzie miało wpływ na jakość życia w mieście.


Na podst. Urząd Miasta Wrocław