Nocne przejazdy zabytkowymi tramwajami rozświetliły mosty i zaułki Wrocławia

2 min czytania
Nocne przejazdy zabytkowymi tramwajami rozświetliły mosty i zaułki Wrocławia

Wrocław zamienił się na kilka godzin w kinowy plan — oświetlone mosty, ciche zaułki i rząd historycznych wagonów sunących przez miasto. Miłośnicy komunikacji i fotografii zapełnili zabytkowe składy podczas specjalnej nocy, a organizatorzy musieli odpowiedzieć na niespodziewanie dużą frekwencję. Atmosfera była równie ważna jak trasa — to był wieczór dla wzroku i ucha.

  • Noc z tramwajami - dwie części przejazdu i niespodziewane BISy
  • Wrocław nocą przez Ossolineum, Uniwersytet Wrocławski i plac Grunwaldzki

Noc z tramwajami - dwie części przejazdu i niespodziewane BISy

Podczas wydarzenia Noc z tramwajami z soboty na niedzielę 11-12 października uczestnicy mogli wybierać pomiędzy szybszym, bardziej przejezdnym wariantem a sesją fotografii z przystankami w wybranych punktach. Organizatorzy z Klubu Sympatyków Transportu Miejskiego przyznali, że frekwencja przerosła oczekiwania i zmusiła ich do uruchomienia dodatkowego kursu.

Dziękujemy za tak liczną obecność, frekwencja przerosła nasze najśmielsze oczekiwania, do tego stopnia, że uruchomiliśmy BISa wagonem 2347, który miał wyjechać tylko na 2 część imprezy. Część osób zabrał też Jelcz M11!

Klub Sympatyków Transportu Miejskiego, organizatorzy wydarzenia

W praktyce oznaczało to więcej przejazdów niż planowano i większą liczbę pasażerów w zabytkowych składach. Wśród pojazdów, które można było zobaczyć i nimi pojechać, znalazły się zarówno wagony tramwajowe z pierwszej połowy XX wieku, jak i kultowe modele z epoki PRL.

Wrocław nocą przez Ossolineum, Uniwersytet Wrocławski i plac Grunwaldzki

Trasa wiodła przez najbardziej malownicze fragmenty miasta — uczestnicy przejechali mosty rozświetlone nocnymi lampami i uliczki, które pod światłem reflektorów zyskały inny charakter. Na liście mijanych punktów znalazły się między innymi Ossolineum, Uniwersytet Wrocławski oraz plac Grunwaldzki, miejsca chętnie wybierane przez fotografów za panoramy i architektoniczne tło.

Do dyspozycji pasażerów były następujące pojazdy:

  • Linke-Hofmann Standard #1192 z doczepą ND #3560
  • Konstal 4N1 #1444 „Enusia”
  • Konstal 102Na #2069
  • Konstale 105Na – w tym kultowe Stopiątki #2566+2567, #2347, #2424 i #2532
  • Wagon N #1332 z doczepą
  • Tatra T3
  • pojazdy gospodarcze - tramwaj-pług ZT-K126 i tramwaj-opryskiwacz G-061

Wieczór miał wyraźny podział na część ruchową i część dedykowaną zdjęciom — dzięki temu zarówno ci, którzy wolą pojechać i poczuć rytm trasy, jak i pasjonaci fotografii znaleźli coś dla siebie. Organizatorzy podkreślali dobrą atmosferę i zaangażowanie uczestników, którzy zapełnili historyczne wagony oraz dopisali liczbą i entuzjazmem.

na podstawie: UM Wrocław.

Autor: krystian