Wrocławskie firmy Nevel i Hustro budują inteligentny ekosystem dla hal magazynowych

2 min czytania
Wrocławskie firmy Nevel i Hustro budują inteligentny ekosystem dla hal magazynowych

We Wrocławiu rodzi się projekt, który chce zmienić serwis hal magazynowych na świecie. Dwa lokalne start-upy łączą automatyzację, sztuczną inteligencję i dane z czujników IoT, by stworzyć system przewidujący awarie i upraszczający utrzymanie obiektów. Inwestycja ma ambicje międzynarodowe i już zaplanowano wdrożenia w kilku krajach.

  • We Wrocławiu łączą siły automatyka i cyfryzacja
  • Jak działa połączenie rozwiązań Hustro i Nevel

We Wrocławiu łączą siły automatyka i cyfryzacja

Połączenie dwóch rodzimych firm daje wymierny efekt - Nevel i Hustro zawiązały strategiczną współpracę, której celem jest zaprojektowanie systemu do kompleksowego serwisu hal magazynowych. Projekt odwołuje się do lokalnej tradycji innowacji i inżynierskiego zaplecza, a jego siłą ma być integracja kompetencji: infrastruktury fizycznej i wiedzy o eksploatacji z zaawansowaną analizą danych. Dzięki temu mówi się o tworzeniu nie tyle pojedynczych rozwiązań, co o „inteligentnych organizmach przemysłowych”.

“Nie budujemy już magazynów, budujemy inteligentne organizmy przemysłowe. Inwestycja w Hustro to dla nas naturalny krok w kierunku integracji cyfrowej całego środowiska intralogistycznego”
Beata Antosz, prezes Nevel

Jak działa połączenie rozwiązań Hustro i Nevel

Rozwiązanie ma opierać się na danych z czujników IoT i kamer Smart Vision, które w czasie rzeczywistym dostarczają informacji o stanie instalacji i urządzeń. Oprogramowanie Hustro odpowiada za digitalizację dokumentacji inspekcyjnej, analizę usterek i raportowanie; Nevel wnosi doświadczenie w automatyzacji i infrastrukturze hal. W efekcie system ma przewidywać awarie, automatyzować raportowanie i skracać czas reakcji służb utrzymania ruchu.

“Połączenie wiedzy Nevel w zakresie automatyzacji z naszym doświadczeniem w cyfryzacji procesów kontrolnych pozwala zbudować system kompletny, przewidujący i reagujący”
Ernest Szydelski, prezes Hustro

W planach są wdrożenia nie tylko w Polsce, ale też w Niemczech i Szwecji, a kolejne etapy obejmą Hiszpanię i Szwajcarię. To sygnał, że projekt ma ambicje skalowania na rynki o różnych normach i wymogach bezpieczeństwa.

Perspektywa praktyczna i co to znaczy dla miasta
Wrocławski projekt to nie tylko technologiczna wizja - to potencjalne źródło korzyści dla regionu. Dla firm logistycznych oznacza łatwiejsze planowanie przeglądów, mniej awarii i krótsze przestoje; dla pracowników utrzymania ruchu - narzędzia ułatwiające diagnozę i priorytetyzację zadań. Dla miasta zaś to wzmocnienie pozycji jako ośrodka technologicznego, szansa na nowe miejsca pracy i testowanie rozwiązań w praktyce — z możliwością przyciągnięcia kolejnych inwestorów i partnerstw przemysłowo-badawczych.

Zamiar twórców jest jasny - technologia ma wspierać, nie zastępować ludzi. Jeśli systemy będą działać według zapowiedzi, mogą podnieść bezpieczeństwo i niezawodność centrów logistycznych, a jednocześnie zaprezentować, że produkty „made in Wrocław ” konkurują globalnie.

na podstawie: Urząd Miasta we Wrocławiu.

Autor: krystian