Wizyta zorganizowana została w ramach Polsko - Czeskiego projektu "Bezpieczne Pogranicze". W ramach tego przedsięwzięcia, 11-osobowa delegacja funkcjonariuszy Straży Pożarnej z Republiki Czeskiej zapoznawała się z procedurami działania polskich służb ratunkowych. Goście zaproszeni zostali przez wrocławskich policjantów do obejrzenia stanowiska kierowania Komendy Miejskiej Policji we Wrocławiu.

O podejmowanych interwencjach i zdarzeniach, jakie mają miejsce na ternie Wrocławia i powiatu opowiadał kolegom z Czech, asp. Sebastian Mateusiak - Koordynator Służby Dyżurnej Wydziału Sztab Policji z Komendy Miejskiej Policji we Wrocławiu.

 

Funkcjonariusz wyjaśniał, w jaki sposób prowadzona jest korespondencja i wymiana informacji pomiędzy Strażą Pożarną, Pogotowiem Ratunkowym oraz Policją. Delegacja odwiedziła m.in. Centrum Zarządzania Kryzysowego przy ul. Strzegomskiej oraz Centrum Powiadamiania Ratunkowego przy ul. Borowskiej, gdzie wpływają rożnego rodzaju zgłoszenia oraz wezwania o pomoc z całego województwa dolnośląskiego.

 

Podczas spotkania funkcjonariusze dowiedzieli się, że rocznie na telefon alarmowy służby dyżurnej Policji we Wrocławiu wpływa ponad 250 tys. połączeń. Prośby o pomoc dotyczą zarówno drobnych incydentów, jak i bardzo poważnych zdarzeń. System wymiany informacji pomiędzy Centrum Powiadamiania Ratunkowego, a Centrum Zarządzania Kryzysowego odbywa się całodobowo.

 

Służby sprawnie przekazują sobie informacje dotyczące m. in. zdarzeń drogowych, zagrożeń występujących na terenie Wrocławia także, gdy zachodzi potrzeba szybkiego alarmowania w przypadku sytuacji nadzwyczajnych. Dotyczy to przede wszystkim prowadzenia działań ratowniczych i porządkowo - ochronnych.

 

asp. szt. Łukasz Dutkowiak

 

 

Galeria