Wrocławskie Inwestycje rozstrzygnęły przetarg na budowę nowych mostów Chrobrego. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Trakcja PRKII. Opiewa na blisko 70 milionów złotych.
Do przetargu zgłosiło się aż osiem firm. Po przeanalizowaniu pod względem formalnym i prawnym wszystkich ofert, Wrocławskie Inwestycje ogłosiły rozstrzygnięcie przetargu. Najkorzystniejszą złożyła firma Trakcja PRKII. Opiewa na blisko 70 milionów złotych. Teraz musi się uprawomocnić. Następnie zostanie podpisana umowa.
Mosty z miejscem na tramwaj
Planowana inwestycja obejmuje budowę nowych mostów drogowych o przyjętych pomocniczo nazwach: most Południowy (most nad kanałem przeciwpowodziowym) i most Północny (most nad kanałem żeglugowym), wraz z powiązaniem ich z sąsiednimi ulicami, w ciągu drogi wojewódzkiej nr 455 oraz budową i/lub przebudową sieci: gazowej, wodnej, kanalizacji deszczowej, MTTK, elektroenergetycznych wraz z oświetleniem.
Most Południowy będzie miał 153,51 m długości całkowitej. Z kolei Północny będzie o długości całkowitej 75,30 m. Co istotne, nowe mosty Bolesława Chrobrego będą budowane wraz torowiskiem. Linia tramwajowa (a właściwie trasa tramwajowo-autobusowa) ma połączyć pętlę na Sępolnie z nową pętlą, która ma powstać obok osiedla Olimpia Port.
Czytaj więcej: Tramwaj na Swojczyce, zobacz koncepcję nowego połączenia
Nowe mosty powstaną obok istniejących
Nowe mosty powstaną tuż obok istniejących mostów Chrobrego, które są nad kanałem przeciwpowodziowym i kanałem żeglugowym Odry, między ul. Mickiewicza i Monte Cassino na Sępolnie a ul. Swojczycką. Docelowo mają za zadanie przejąć ruch komunikacji miejskiej oraz pieszo-rowerowy. Na nowym moście będą chodniki i ścieżki rowerowe.
Istniejące mosty Bolesława Chrobrego (Północny i Południowy) zbudowane zostały w latach 1916-1917 (wówczas jako Günther Brücke). Podczas oblężenia Wrocławia pod koniec II wojny światowej mosty zostały zniszczone. Ponownie odbudowano je w latach 1947-1948 i do lat siedemdziesiątych nosiły nazwę mostów Swojczyckich.