UM Wrocław: Jest wykonawca nowych mostów Chrobrego
Do przetargu zgłosiło się aż osiem firm. Po przeanalizowaniu pod względem formalnym i prawnym wszystkich ofert, Wrocławskie Inwestycje ogłosiły rozstrzygnięcie przetargu. Najkorzystniejszą złożyła firma Trakcja PRKII. Opiewa na blisko 70 milionów złotych. Teraz musi się uprawomocnić. Następnie zostanie podpisana umowa.
Mosty z miejscem na tramwaj
Planowana inwestycja obejmuje budowę nowych mostów drogowych o przyjętych pomocniczo nazwach: most Południowy (most nad kanałem przeciwpowodziowym) i most Północny (most nad kanałem żeglugowym), wraz z powiązaniem ich z sąsiednimi ulicami, w ciągu drogi wojewódzkiej nr 455 oraz budową i/lub przebudową sieci: gazowej, wodnej, kanalizacji deszczowej, MTTK, elektroenergetycznych wraz z oświetleniem.
Most Południowy będzie miał 153,51 m długości całkowitej. Z kolei Północny będzie o długości całkowitej 75,30 m. Co istotne, nowe mosty Bolesława Chrobrego będą budowane wraz torowiskiem. Linia tramwajowa (a właściwie trasa tramwajowo-autobusowa) ma połączyć pętlę na Sępolnie z nową pętlą, która ma powstać obok osiedla Olimpia Port.
**Czytaj więcej: Tramwaj na Swojczyce, zobacz koncepcję nowego połączenia **
Nowe mosty powstaną obok istniejących
Nowe mosty powstaną tuż obok istniejących mostów Chrobrego, które są nad kanałem przeciwpowodziowym i kanałem żeglugowym Odry, między ul. Mickiewicza i Monte Cassino na Sępolnie a ul. Swojczycką. Docelowo mają za zadanie przejąć ruch komunikacji miejskiej oraz pieszo-rowerowy. Na nowym moście będą chodniki i ścieżki rowerowe.
Istniejące mosty Bolesława Chrobrego (Północny i Południowy) zbudowane zostały w latach 1916-1917 (wówczas jako Günther Brücke). Podczas oblężenia Wrocławia pod koniec II wojny światowej mosty zostały zniszczone. Ponownie odbudowano je w latach 1947-1948 i do lat siedemdziesiątych nosiły nazwę mostów Swojczyckich.
Urząd Miasta Wrocław, wroclaw.pl/budowa-nowych-mostow-chrobrego
Autor: krystian