Ulica Otyńska na prawie całej długości już zmieniła się nie do poznania. Prace na sąsiadującej ul. Fabrycznej też już są na finiszu. Jednak, żeby ten ważny łącznik na Muchoborze spełniał swoją rolę musi połączyć się z ul. Traktatową i przekroczyć przejazd kolejowy. Dla prac drogowych prezydent Wrocławia dał właśnie zielone światło. Roboty kolejowe też powoli ruszają.

  • Ulica Otyńska zmieniła się już po remoncie. Teraz ma połączyć się z Traktatową.


Przypomnijmy. Pod koniec 2019 udostępniono do ruchu przebudowaną ulicę Otyńską, prace na sąsiadującej ul. Fabrycznej mają trwać jeszcze do kwietnia.

Zobaczcie na filmie, jak się zmieniła.

Teraz na kolegium prezydenckim podjęto decyzję o przebudowie ostatniego fragmentu ulicy. Mowa o około 70 metrach gdzie Otyńska łączy się z Traktatową i dochodzi do przejazdu kolejowego oraz remoncie samej Traktatowej. Wrocław wybuduje tam drogę, ciąg pieszo-rowerowy, ustawi oświetlenie drogowe.

Do połączenia ulic zostanie już tylko przebudowa przejazdu. I tutaj dobra wiadomość także od PKP PLK. Spółka właśnie rozpoczyna realizację przebudowy przystanku kolejowego Wrocław Muchobór, który uwzględnia również remont przejazdu.

– Wykonawca rozpoczął przygotowania do inwestycji. Rozbuduje przystanek Wrocław Muchobór. Perony będą wyższe i dłuższe i co najważniejsze bardziej wygodne dla pasażerów. W planach jest też przebudowa przejazdu kolejowego. Po zakończeniu inwestycji będzie on otwarty, a zamknięcia nastąpią tylko podczas przejazdu pociągów – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy spółki PKP PLK.

Kiedy inwestycje miejskie i PKP się zakończą powstanie droga alternatywna dla ciągu ul. Robotniczej i Strzegomskiej oraz łącznik ze Starego Miasta do Wrocławskiego Parku Technologicznego.