Utrzymanie porządku w dokumentach to podstawa dobrze działającego biura. Wykonywanie codziennych obowiązków łączy się z papierkową robotą i nie raz, z pozoru mało istotny dokument, może odegrać znaczącą rolę. Aby uniknąć kłopotów związanych z trudnością w odnalezieniu umów lub potwierdzeń i zaoszczędzić czas, zdecyduj się na rozdzielenie dokumentów według ich przeznaczenia. Segregacja pism znacznie ułatwia wykonywanie zadań.
Do organizacji doskonale sprawdzą się skoroszyty biurowe. Swoim kształtem przypominają tradycyjną teczkę, jednak przechowywane w nim kartki nie są pozostawione luzem, lecz wpięte w koszulki. Całość przymocowana jest do okładki za pomocą metalowych wąsów.
Jakie skoroszyty biurowe wybrać?
Oferta skoroszytów z roku na rok poszerza się. W sklepach z artykułami biurowymi znajdziesz wiele ich rodzajów, które z powodzeniem możesz stosować wymiennie w zależności od okazji i potrzeby.
Wyróżnia się dwa podstawowe rodzaje skoroszytów: skoroszyty z okładką miękką oraz twardą. Wersja miękka wykonana jest z wytrzymałego plastiku. Przednia okładka została pozostawiona przezroczysta, tak aby ułatwić identyfikację dokumentów. Tego typu produkty najczęściej posiadają dołączony papierowy pasek służący do opisu przechowywanej zawartości. Co więcej, po ich lewej stronie często wykonuje się perforację umożliwiającą wpięcie do segregatora.
Twarde skoroszyty są bardzo podobne, jedyną różnicą jest tylna okładka, która została dodatkowo usztywniona, zapewniając tym samym jeszcze większą ochronę.
Skoroszyty biurowe – wygoda i elegancki wygląd dokumentów.
Pośród wszystkich dostępnych modeli znajdziesz skoroszyty z klipsem. Mogą nieznacznie różnić się od typowych modeli. Ich okładka zazwyczaj jest twardsza, a często na jej powierzchni umieszcza się ciekawe grafiki. W środku umieszcza się klips pozwalający na przechowywanie dokumentów bez potrzeby dziurkowania. Mocno trzyma całą zawartość, nie pozwalając jej wypaść.
Przypadną do gustu szczególnie osobom odbywającym częste rozmowy z klientami – skoroszyty z klipsem zapewnią doskonałą prezencję oferty produktów lub umów. Tak zaprezentowane dokumenty zrobią dużo większe wrażenie na Twoim odbiorcy niż umieszczone w zwyczajnej, foliowej koszulce.
Nie musisz się obawiać, że zajmą zbyt dużą ilość miejsca. Mimo twardej okładki posiadają niezwykle kompaktowy rozmiar i niską wagę. Z powodzeniem możesz przenosić je w torbie lub plecaku – wewnątrz pozostanie jeszcze wiele miejsca na inne przedmioty, a co najważniejsze, nie staną się zbyt dużym obciążeniem dla kręgosłupa.