Przepis na dobre przedsiębiorstwo, czyli badanie CATI

Ankiety to coraz częstszy element każdego przedsiębiorstwa. Wszystko przez to, że właściciele firm chcą jak najlepiej trafić do swojej grupy docelowe. Jednak w jaki sposób zrobić to sprawnie i rzetelnie? Zobaczmy.

Badanie CATI w pigułce

Badanie CATI to szereg różnych czynności, które mają na celu lepsze poznanie naszego potencjalnego klienta. Jest to ważne, ponieważ dzięki temu jesteśmy w stanie skuteczniej dobrać produkty, usługi a nawet całą kampanię marketingową. Klient sam może przekazać nam jakie są jego oczekiwania oraz która oferta jest dla niego najbardziej interesująca. Firma zyskuje w ten sposób gwarancję skuteczności swoich działań.

Badania CATI przeprowadzane są za pomocą systemów. W zgromadzonej bazie danych odszukuje się numery telefonów do klientów. System dzwoni do nich oraz zadaje odpowiednio skonstruowane pytania. Odpowiedzi interesanta są automatycznie zapisywane oraz przechowywane. W ten sposób możemy je zobaczyć oraz stworzyć z nich odpowiednie wykresy.

Warto wspomnieć, że cały proces przebiega szybko oraz skutecznie. Z badań wynika, że klienci nie zawsze mają wystarczająco czasu na wypełnianie ankiet. Taka forma jest dla nich korzystna. Interesanci mogą nie tylko odpowiedzieć na pytania tak lub nie, ale także bardziej rozbudowywać swoje wypowiedzi. System dokładnie je rejestruje oraz reaguje na wątpliwości klienta. Może między innymi powtórzyć pytanie lub je rozwinąć.

Co zyskujemy dzięki badaniom CATI?

Badania CATI to z pewnością zyskanie większej ilości klientów. Wszystko przez to, że konstruowane przez nas oferty lepiej trafiają do zainteresowanych. Klienci w badaniu mogą przedstawić nie tylko swój punkt widzenia usługi, ale także udzielić nam rad w oparciu o konkurencję. W ten sposób zyskujemy przewagę na rynku.

Badania mogą również poprawić jakość świadczonych przez nas usług. Są one korzystniejsze dla klientów oraz lepiej rozbudowane. Skutkuje to mniejszymi stratami finansowymi, które mogłyby wynikać z braku zainteresowania.

Ankiety mierzy także zadowolenie klientów. Opisują oni wówczas nie tylko uwagi dotyczące ofert, ale również obsługi ze strony personelu. Możemy wówczas zwrócić większą uwagę na jakość wykonywanej pracy. Zmniejsza to ryzyko licznych naruszeń regulaminowych wśród osób zatrudnionych.

CATI to skuteczność w pełnym wydaniu. Warto stawiać na badania, ponieważ jest to obecnie najlepszy sposób na dotarcie do nowych klientów. Pytając interesantów o ich poziom satysfakcji jednocześnie sprawiamy, że czują się oni docenieni oraz częściej korzystają z naszych usług.