Zakończono budowę nowego torowiska tramwajowego na skrzyżowaniu ul. Popowickiej z Milenijną. To oznacza, że od soboty 22 stycznia nie będzie już większych utrudnień przy obwodnicy śródmiejskiej.
Drogowcy na skrzyżowanie ul. Popowickiej z Milenijną weszli wiosną zeszłego roku. Przez kilka miesięcy wybudowano tam m.in. rozjazdy tramwajowe, które pozwolą w 2022 r. uruchomić nową linię, jaka poprowadzi z ul. Popowickiej w Milenijną lub na Kozanów. Zakończenie części prac oznacza zmiany dla kierowców oraz pasażerów MPK. Kilkanaście autobusów linii: C, 101, 102, 103, 104, 119, 122, 126, 127, 128, 129, 140, 143, 319, 731 i 245 pojedzie inaczej.
Czytaj więcej: Objazdy autobusów MPK na Popowicach
– Wyjazd z Kozanowa i Maślic w kierunku Popowic czy mostu Milenijnego będzie wygodniejszy – zapowiada Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji. – W najbliższych tygodniach będą trwały jeszcze prace przy chodnikach czy drogach rowerowych. Pewnie będziemy musieli poprawić oznakowanie poziome, bo warunki pogodowe ostatnio nas nie rozpieszczają.
Nie oznacza to jednak, że na Kozanów wrócą tramwaje. To nastąpi wiosną.
– Przed nami jeszcze przebudowa potężnego kolektora ściekowego i rozjazdu na skrzyżowaniu Legnicka/Milenijna, gdzie trwają pierwsze prace. Rozpoczęliśmy je podczas przebudowy skrzyżowania Milenijna /Popowicka oraz przy pracach na łuków torowych Milenijna/Lotnicza, aby dwa razy nie wyłączać ruchu tramwajowego – podkreśla Świercz.
Będzie więcej prac
Wrocławskie Inwestycje zapowiadają, że w najbliższych kilku miesiącach przebudowane zostaną skrzyżowania ul. Popowickiej z Wejherowską i Popowickiej z Białowieską.
– Przebudujemy tam sieci podziemne, wybudujemy nowe jezdnie, chodniki, przejścia dla pieszych, drogi i przejazdy rowerowe – zapewnia Świercz.
Zmiany dla kierowców na ul. Popowickiej /WI
Przypomnijmy, że nowa trasa tramwajowa przez Popowice połączy torowisko przy mostach Mieszczańskich z tym na ul. Milenijnej. Pobiegnie przez ulice: Dmowskiego, Długą, Starogroblową i Popowicką. Nowe torowisko będzie mieć blisko 4 km. Inwestycja obejmuje również stworzenie pełnej infrastruktury, prawie 5,5 km przebudowanych dróg i 21 nowych przystanków. To jedna z największych inwestycji komunikacyjnych Wrocławia. Jest dofinansowana z Unii Europejskiej, a jej koszt to ponad 222 mln zł. Pierwszy tramwaj nową trasą pojedzie w ostatnim kwartale 2022 r.