Jak wybrać pendrive reklamowy? Podpowiadamy, o czym nie możesz zapomnieć

Pendrive to jeden z najczęściej wybieranych gadżetów reklamowych. Jest też bardzo praktyczny – może mieć sporą pojemność zachowując przy tym niewielki rozmiar, dzięki czemu zawsze można mieć go pod ręką. Na rynku możemy kupić pendrive'y w różnych kolorach i wzorach – bez problemu znajdziemy więc idealny produkt reklamowy dla naszej firmy.

Pendrive reklamowy – jakość przede wszystkim

Co powinno zwrócić naszą uwagę, jeśli chcemy, aby pendrive reklamowy z własnym nadrukiem okazał się atrakcyjnym i wartościowym prezentem? Na pewno warto upewnić się, że wybrany produkt ma:

  • wytrzymały materiał – najczęściej jest to plastik oraz metal, ale zdarzają się również akcesoria z dodatkiem drewna, gumy, a nawet żywicy,
  • jakość elektroniki – to od ich działania zależy, czy pendrive będzie zdatny do użycia, a zapisane dane pozostaną bezpieczne,
  • trwałość – w dobrze wykonanym produkcie każdy element jest ze sobą solidnie połączony, nic nie trzeszczy i nie odpada. Wtyczka USB musi być dobrze zamocowane w obudowie,
  • atrakcyjny wygląd – ciekawy kształt i wzór, równomierny kolor oraz wysoka jakość nadruku.

Pamiętajmy, że pendrive z logo naszej firmy, to również nasza wizytówka. Jeśli kupimy kiepski sprzęt osoba nim obdarowana może pomyśleć, że nie zwracamy uwagi na jakość produktów lub za wszelką cenę chcemy zaoszczędzić pieniądze.

Pamięć USB w drewnianej obudowie

Pamięć USB w drewnianej obudowie

Pendrive reklamowy, czyli sprzęt do pracy w różnych warunkach

Jest jeszcze coś, co może mieć wpływ na żywotność pendrive'a, mianowicie sposób jego użytkowania. To mały przedmiot, który towarzyszy nam podczas spotkań, szkoleń, targów czy codziennych czynności. Dzięki temu niejeden pendrive reklamowy z nadrukiem ląduje na ziemi, spada ze schodów, wpada do szklanki z wodą lub po prostu zostaje zgubiony.

Aby zabezpieczyć nas przed skutkami tego typu wypadków, producenci pamięci USB projektują swój sprzęt z coraz większą dbałością. Jakie udogodnienia oferują?

  • Odporność na różne warunki termiczne – zabezpieczenie przed ogniem, zalaniem, niskimi lub wysokimi temperaturami,
  • odporność na uszkodzenia mechaniczne – zabezpieczenie przed uszkodzeniem w wyniku upadku, wstrząsów, zanieczyszczenia pyłem,
  • zabezpieczenie przed kradzieżą danych – wbudowany czytnik linii papilarnych, hasło wymagane do skorzystania z danych na dysku
  • wbudowany antywirus (pendrive'y często zostają zainfekowane i przenoszą wirusa pomiędzy sprzętami, do których zostaną podpięte – warto się przed tym zabezpieczyć),
  • funkcja PC Lock – w tym wypadku pendrive umieszczony w wejściu USB działa jak klucz, bez którego nie można uruchomić konkretnego komputera.

Oczywiście te wszystkie funkcje mogą wpłynąć na cenę konkretnego modelu, ale warto wiedzieć, że są one dostępne.

Pendrive Wristflash w kolorze czerwonym

Pendrive Wristflash w kolorze czerwonym

Jaką pojemność pendrive'a reklamowego wybrać?

Zazwyczaj możemy kupić przenośną pamięć USB o pojemności w przedziale od 1 do 32 GB. Do zdecydowanej większości zastosowań w pełni sprawdzi się akcesorium o pojemności 8 lub 16 GB – właśnie takie pendrive’y reklamowe oferuje sklep Tampogadzet.pl.

Odczyt danych oraz prędkość zapisu na pendrivie reklamowym

Szybkość przesyłania danych zależy od tego, jaki standard USB jest wykorzystywany w konkretnym modelu pendrive'a.

Do wyboru mamy:

  • USB 2.0 (prędkość transferu do 60 MB na sekundę),
  • USB 3.0 (prędkość transferu do 640 MB na sekundę),
  • USB 3.1 (prędkość transferu do 1,2 GB na sekundę).

Niebieski pendrive z podwójnym portem USB

Niebieski pendrive z podwójnym portem USB

Mamy nadzieję, że powyższe wskazówki okażą się przydatne i ułatwią wybór tego typu gadżetów reklamowych. Każdy klient czy pracownik na pewno ucieszy się z takiego prezentu, który będzie przydatny zarówno w pracy, jak i w czasie wolnym.