Nowa kładka rowerowa: wyłoniono wykonawcę projektu
Nowa, zielona trasa rowerowa z zachodnich dzielnic do centrum miasta nabiera kształtów. Mieszkańcy mogą spodziewać się bezpiecznej i wygodnej drogi, która wkrótce zostanie wzbogacona o nową kładkę. Co więcej, trasa ta ma być wzorowana na najlepszych holenderskich rozwiązaniach, co z pewnością ucieszy każdego miłośnika rowerowych przejażdżek.

Nowa trasa rowerowa: od Gądowa do centrum miasta

Wkrótce mieszkańcy będą mogli korzystać z nowej, sześciokilometrowej trasy rowerowej, która połączy zachodnie dzielnice z centrum miasta. Projekt tej trasy ma na celu zapewnienie wygodnego i bezpiecznego przejazdu, z minimalną ilością zatrzymań i skrzyżowań z sygnalizacją świetlną. Trasa będzie prowadzić przez ulice Bystrzycką, Dąbrówki, Zachodnią, Sikorskiego, a także przez Cieszyńskiego aż do samego centrum miasta.

Prezydent miasta, Jacek Sutryk, podkreśla, że trasa rozpocznie się przy ulicy Metalowców i poprowadzi przez park Idzikowskiego, następnie wjedzie w ulicę Bystrzycką, którą dojedziemy do ul. Dąbrówki. Dalej trasa będzie prowadziła przez Dworzec Mikołajów, wzdłuż Stacyjnej do skrzyżowania Legnickiej z Zachodnią, a następnie wzdłuż ulic Zachodniej, Sikorskiego aż do Cieszyńskiego i Grodzkiej. Na wysokości Krzesła Kantora wykonany zostanie przejazd rowerowy i przejście dla pieszych.

Trzy kluczowe odcinki w trakcie projektowania

Projekt zielonej trasy rowerowej obejmuje trzy kluczowe odcinki, które zostaną zaprojektowane i wybudowane w najbliższym czasie. Pierwszy i najdłuższy odcinek, o długości około 2 km, będzie prowadził od ulicy Metalowców do ul. Na Ostatnim Groszu. Droga dla rowerów i pieszych przebiegać będzie wzdłuż ul. Metalowców, Bystrzyckiej i Horbaczewskiego, łącząc tereny zielone i miejskie.

Drugi odcinek, o długości około 250 metrów, obejmuje fragment drogi na ul. Zachodniej od ul. Lubińskiej do Poznańskiej. Na tym odcinku powstanie również przystanek wiedeński, który poprawi komfort pasażerów autobusów.

Ostatni odcinek, o długości około 150 metrów, to przebudowa drogi dla rowerów na ul. Nowy Świat oraz budowa ulicy rowerowej na Cieszyńskiego w pobliżu Arsenału. Na Cieszyńskiego powstanie tzw. ulica rowerowa z odpowiednim oświetleniem, a Nowy Świat zostanie przebudowany na długości 100 metrów. Nowe przejście pieszo-rowerowe przez Nowy Świat umożliwi mieszkańcom wygodny dojazd do Rynku.

Dlaczego nowa trasa będzie lepsza niż Legnicka?

Obecna trasa rowerowa wzdłuż ulicy Legnickiej, łącząca zachód miasta z centrum, jest poprzecinana wieloma skrzyżowaniami z sygnalizacją świetlną, co znacząco wydłuża czas przejazdu. Dodatkowo intensywny ruch samochodowy sprawia, że jazda rowerem jest mniej komfortowa i bezpieczna. Nowa trasa rowerowa, projektowana według holenderskich wzorców, ma na celu wyeliminowanie tych problemów.

Nowa trasa ma przebiegać z dala od głównych ulic, wśród zieleni, co pozwoli na płynniejszy i bardziej przyjemny przejazd. Dzięki temu mieszkańcy będą mogli szybciej i bezpieczniej dotrzeć do centrum miasta, unikając przestojów na światłach i intensywnego ruchu samochodowego.

Rozpoczęcie budowy kładki nad Widawą

W ramach projektu trasy rowerowej, Wrocławskie Inwestycje ogłosiły również rozpoczęcie budowy nowej kładki nad Widawą. Ta inwestycja połączy miasto z gminą Oborniki Śląskie, co dodatkowo rozszerzy sieć rowerowych połączeń w regionie. Trwają procedury zmierzające do podpisania umowy z wykonawcą projektu kładki. Po jej podpisaniu, projektant będzie miał rok na przygotowanie projektu budowlanego i wykonawczego oraz dokonanie uzgodnień z konserwatorem zabytków.

Mieszkańcy mogą zatem oczekiwać, że w najbliższych latach miasto stanie się bardziej przyjazne dla rowerzystów, oferując nowe, bezpieczne i komfortowe trasy rowerowe. Dzięki tym inwestycjom, codzienne dojazdy do pracy, szkoły czy na zakupy staną się szybsze, przyjemniejsze i bardziej ekologiczne.


Według informacji z: UM Wrocław