Na AOW od 9 września wymiana dylatacji między Wrocław Północ a Stadion — utrudnienia do 25.09

AOW znowu da o sobie znać: od 9 września roboty drogowe między węzłami Wrocław Północ i Wrocław Stadion zmienią organizację ruchu na jezdni w kierunku Kudowy Zdrój — prace potrwają do 25 września, będą nocne zmiany pasów i dzienne prace przy wymianie dylatacji.
- Kierowcy z Wrocławia przygotujcie się na ograniczenia na AOW
- Sprawdzaj trasę i jedź ostrożnie gdy GDDKiA wymienia dylatacje we Wrocławiu
Kierowcy z Wrocławia przygotujcie się na ograniczenia na AOW
Na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia wróciły prace remontowe. Roboty dotyczą odcinka między węzłami Wrocław Północ i Wrocław Stadion na jezdni prowadzącej w stronę Kudowy Zdrój. To kontynuacja działań, które już w czerwcu powodowały duże korki na AOW.
Prace rozpoczęły się 9 września i polegają przede wszystkim na wymianie dylatacji. Aby utrzymać ruch w miarę płynny, roboty podzielono na dwa etapy. W pierwszym etapie wyłączone zostaną dwa pasy: prawy (wolny) oraz pas awaryjny. W kolejnym etapie zamknięte zostaną pas lewy (szybki) i środkowy.
- We wtorek 9 września remont na AOW powrócił, ale tym razem wymieniana jest dylatacja - wyjaśnia Magdalena Szumiata z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu.
Zmiany w organizacji ruchu będą wprowadzane głównie w godzinach nocnych. Jednocześnie ekipy prowadzą prace także w ciągu dnia.
- Ale roboty będą prowadzone w ciągu dnia - przede wszystkim ze względu na bezpieczeństwo pracowników - wyjaśnia Magdalena Szumiata z GDDKiA.
Sprawdzaj trasę i jedź ostrożnie gdy GDDKiA wymienia dylatacje we Wrocławiu
Drogowcy z wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad informują, że wymiana dylatacji ma potrwać do 25 września. Termin może ulec przesunięciu w razie niesprzyjających warunków atmosferycznych.
Dylatacje to elementy mostowe, które umożliwiają przejazd pojazdów przez przerwy dylatacyjne na obiektach mostowych. Na AOW znajduje się łącznie 124 urządzenia dylatacyjne, a ich stan jest regularnie monitorowany przez służby GDDKiA.
Dla kierowców oznacza to ryzyko wydłużenia czasu przejazdu, szczególnie w godzinach szczytu, gdy mogą się tworzyć zatory. Droga apeluje o zachowanie ostrożności i zwracanie uwagi na tymczasową organizację ruchu oraz oznakowanie na miejscu prac.
Na podstawie: UM Wrocław
Autor: krystian