Na AOW od 9 września wymiana dylatacji między Wrocław Północ a Stadion — utrudnienia do 25.09

2 min czytania
Na AOW od 9 września wymiana dylatacji między Wrocław Północ a Stadion — utrudnienia do 25.09


AOW znowu da o sobie znać: od 9 września roboty drogowe między węzłami Wrocław Północ i Wrocław Stadion zmienią organizację ruchu na jezdni w kierunku Kudowy Zdrój — prace potrwają do 25 września, będą nocne zmiany pasów i dzienne prace przy wymianie dylatacji.

  • Kierowcy z Wrocławia przygotujcie się na ograniczenia na AOW
  • Sprawdzaj trasę i jedź ostrożnie gdy GDDKiA wymienia dylatacje we Wrocławiu

Kierowcy z Wrocławia przygotujcie się na ograniczenia na AOW

Na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia wróciły prace remontowe. Roboty dotyczą odcinka między węzłami Wrocław Północ i Wrocław Stadion na jezdni prowadzącej w stronę Kudowy Zdrój. To kontynuacja działań, które już w czerwcu powodowały duże korki na AOW.

Prace rozpoczęły się 9 września i polegają przede wszystkim na wymianie dylatacji. Aby utrzymać ruch w miarę płynny, roboty podzielono na dwa etapy. W pierwszym etapie wyłączone zostaną dwa pasy: prawy (wolny) oraz pas awaryjny. W kolejnym etapie zamknięte zostaną pas lewy (szybki) i środkowy.

  • We wtorek 9 września remont na AOW powrócił, ale tym razem wymieniana jest dylatacja - wyjaśnia Magdalena Szumiata z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu.

Zmiany w organizacji ruchu będą wprowadzane głównie w godzinach nocnych. Jednocześnie ekipy prowadzą prace także w ciągu dnia.

  • Ale roboty będą prowadzone w ciągu dnia - przede wszystkim ze względu na bezpieczeństwo pracowników - wyjaśnia Magdalena Szumiata z GDDKiA.

Sprawdzaj trasę i jedź ostrożnie gdy GDDKiA wymienia dylatacje we Wrocławiu

Drogowcy z wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad informują, że wymiana dylatacji ma potrwać do 25 września. Termin może ulec przesunięciu w razie niesprzyjających warunków atmosferycznych.

Dylatacje to elementy mostowe, które umożliwiają przejazd pojazdów przez przerwy dylatacyjne na obiektach mostowych. Na AOW znajduje się łącznie 124 urządzenia dylatacyjne, a ich stan jest regularnie monitorowany przez służby GDDKiA.

Dla kierowców oznacza to ryzyko wydłużenia czasu przejazdu, szczególnie w godzinach szczytu, gdy mogą się tworzyć zatory. Droga apeluje o zachowanie ostrożności i zwracanie uwagi na tymczasową organizację ruchu oraz oznakowanie na miejscu prac.

Na podstawie: UM Wrocław

Autor: krystian