Założenie firmowego fanpage’a jest niezwykle proste – wystarczy kilka kliknięć, wprowadzenie nazwy, danych kontaktowych firmy, logo, kategorii i właściwie strona firmowa na Facebooku jest już gotowa, aby przyjmować nowych fanów. Równie łatwo założyć profil firmowy w serwisach takich jak LinkedIn czy też Instagram. Wszystkie te serwisy, włącznie z portalem Facebook, pozwalają na zaistnienie firmy w internecie. Czasem nawet łatwiej odnaleźć konkretną firmę właśnie za pomocą serwisów społecznościowych niż w Google. Zdecydowanie łatwiej jest też trafić do wybranej grupy odbiorców ze względu na wiek, płeć lub lokalizację przy pomocy płatnej reklamy. Mimo wszystko firmowy fanpage nie powinien być nigdy traktowany jako wizytówka i za jego głównym celem nie powinno być jedynie kierowanie osób do strony firmowej lub bloga. Taki fanpage będzie mógł stanowić wartość samą w sobie i może pozwolić na znacznie bardziej efektywną promocję niż sama strona internetowa, jeśli oczywiście o to odpowiednio zadbamy. Co wpływa na to, że firmowy fanpage staje się popularną stroną odwiedzaną przez fanów, a nie tylko statyczną wizytówką?
Interesujące, unikalne artykuły i multimedia
To w gruncie rzeczy stanowi największą siłę firmowego Facebooka. Taki fanpage może agregować treści pochodzące z różnych serwisów powiązanych z firmą:
- udostępnione zdjęcia z Instagrama, filmy z Youtube
- ciekawe artykuły, które ukazały się na firmowym blogu
- obrazki i teksty nastawione na rozrywkę
- treści przesłane przez fanów
- udostępnione artykuły z innych serwisów związanych z firmową branżą.
Kluczowe w tym wszystkim jest to, że nowe posty powinny ukazywać się regularnie i systematycznie. Faktem jest to, że całkowicie martwy i nieaktualizowany o nowe treści fanpage może nadwyrężyć zaufanie wśród fanów. Szczególnie jeśli traktowany jest jako jedna z form komunikacji między firmą, a użytkownikami.
Interakcja z użytkownikami
Mowa tutaj nie tylko o sekcji komentarzy, czy też sekcji prywatnych wiadomości – bo to jest oczywiste. Warto poświęcić uwagę temu, aby pewna część publikowanych postów wzywała do działania. Pozwoli to zmniejszyć formalny dystans pomiędzy użytkownikami i firmą, a można to uzyskać przykładowo poprzez:
- zachęcanie do dodania własnych zdjęć prezentujących wybrane zagadnienie związane z treścią posta,
- formułowanie postów w taki sposób, aby zachęcać ludzi do komentowania – przykładowo zadawanie pytań w celu wyrażenia opinii,
- zachęcanie do głosowania w sondzie,
- konkursy, które pozwalają zdobyć nowych fanów.