Niebawem ruszy budowa północnego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia. Nowy fragment trasy połączy podwrocławskie Łany z Długołęką. Inwestycja, którą realizuje Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, jest warta ponad 164 mln zł.

  • zdjęcie ilustracyjne.


– Cieszę się, że ta umowa została podpisana i już niedługo wykonawca wejdzie na plac budowy. Wschodnia Obwodnica Wrocławia to niezwykle ważna inwestycja, która wzbogaci układ komunikacyjny powiatu i województwa na wschód od Wrocławia – przekonuje marszałek województwa dolnośląskiego Cezary Przybylski.

Nowy odcinek wschodniej obwodnicy rozpocznie się za skrzyżowaniem z ulicą Strachocińską we Wrocławiu (na którym jest już wybudowane rondo) i zostanie włączony do drogi krajowej nr 98 między Mirkowem i Długołęką.

Powstaną cztery wiadukty i trzy mosty

Droga ma mieć niemal 10 kilometrów długości i po jednym pasie w obu kierunkach. Inwestycja zakłada również budowę czterech wiaduktów, trzech mostów, skrzyżowań, rond i dróg dojazdowych. Wzdłuż trasy powstaną także m.in. chodniki, ścieżki rowerowe, przewidziano także nowe nasadzenia zieleni.Zadania podjęło się konsorcjum dwóch firm  Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA S.A. i MIRBUD S.A. Prace rozpoczną się w ciągu 3 tygodni i potrwają do końca grudnia 2022 roku. Koszt inwestycji to 164,7 mln zł.

(kliknij, aby powiększyć) 

Przypomnijmy. W tym roku ruszyły również prace nad projektem południowej części obwodnicy. Docelowo cała trasa będzie zaczynać się w Bielanach Wrocławskich i prowadzić przez rejon miejscowości Żerniki Wrocławskie, Świętą Katarzynę, Siechnice, Łany, Kiełczówek, Kiełczów, do drogi krajowej nr 98.

Wschodnia Obwodnica Wrocławia ma odciążyć stolicę Dolnego Śląska od ruchu generowanego przez gminy powiatu wrocławskiego, a także od ruchu zewnętrznego. Cała trasa będzie gotowa w 2023 roku.

materiały: UMWD