Zakończył się remont torowiska na skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskiej i Kutnowskiej. Prace torowe dobiegły również końca na Podwalu.

  • Koniec remontu na skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich i Kutnowskiej /fot. MPK Wrocław

    Koniec remontu na skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich i Kutnowskiej /fot. MPK Wrocław


Prace na przejeździe przez skrzyżowanie ul. Powstańców Śląskich z Kutnowską trwały od 20 lutego. Chodzi o miejsce znajdujące się pomiędzy przystankiem „Orla” a zajezdnią „Borek”, w którym linia tramwajowa przecina jezdnię ul. Powstańców Śląskich prowadzącą w stronę al. Karkonoskiej.

– Na skrzyżowaniu Powstańców Śląskich z Kutnowską wymieniliśmy szyny na obu torach, by jazda była tam szybsza, wygodniejsza i bezpieczniejsza – mówi Bartosz Naskręski, rzecznik prasowy MPK Wrocław. – Zadbaliśmy również o komfort pasażerów autobusów i kierowców samochodów – układając nową, równą, solidną, betonową nawierzchnię.

W czasie trwającego blisko dwa miesiące remontu nie było większych utrudnień w ruchu tramwajowym, gdyż zamknięto jedną nitkę trasy. To oznaczało, że składy mogły dojechać do pętli „Krzyki” i „Klecina”. W tym celu zamontowano specjalną nakładkę torową, co umożliwiło wprowadzenie ruchu wahadłowego.

Na Podwalu też koniec 

W tym samym czasie remontowano torowisko na Podwalu, gdzie wymieniono rozjazd przed skrzyżowaniem z ul. Sądową, od strony placu Orląt Lwowskich.

Zainstalowano elektrycznie sterowaną zwrotnicę, co ma ułatwić motorniczym jej przestawianie. Urządzenie jest odwodnione i ogrzewane. Zakłada się, że zimą będzie dochodziło dzięki temu do mniej ilości usterek.