Jakie informacje należy przygotować decydując się na zawarcie umowy najmu biura?

2 min czytania
Jakie informacje należy przygotować decydując się na zawarcie umowy najmu biura?

Jakie informacje należy przygotować decydując się na zawarcie umowy najmu biura?

Wcale nie jest tak łatwo znaleźć lokal idealny, czyli taki, który będzie spełniał wszystkie nasze oczekiwania i dodatkowo będzie miał odpowiednią cenę. Czasem same poszukiwania kosztują nas tak wiele energii, że już na tej ostatniej prostej, kiedy zostaje tylko podpisać umowę tracimy czujność. A to właśnie te ustalenia, zapisane w umowie i potwierdzone naszym podpisem są później dla nas wiążące. Jakie formalności do wynajęcia biura są tymi najważniejszymi, na co zwrócić uwagę i czy zdecydować się na wynajem dedykowanej przestrzeni biurowej z pełnym wyposażeniem czy na wynajem mieszkania, które trzeba będzie zaadaptować pod biuro?

Najważniejsze informacje, które powinna zawierać umowa najmu

Przed zawarciem umowy konieczne jest przygotowanie wszystkich dokumentów, w szczególności dotyczy to osoby, która będzie widniała w umowie jako osoba wynajmująca lokal. Wynajem biura lub też wynajem mieszkania musi zostać dokładnie określony, w szczególności umowa powinna zawierać takie informacje jak:

  • Podstawowe dane obu stron dane PESEL, dane z dowodu osobistego oraz dane teleadresowe.
  • Precyzyjne określenie tego, jakiej nieruchomości dotyczy zawierana umowa. Należy wskazać adres lokalu, jego numer, a także wszelkie niezbędne parametry z nim związane, które są istotne z punktu widzenia zawieranej umowy. Należy także dodatkowo umieścić informację o wszystkich dodatkach, jakie przysługują do lokalu. Może to być piwnica, pomieszczenie gospodarcze czy miejsce parkingowe.
  • Ramy czasowe daty są bardzo istotne i będą obowiązywały obie strony. Czas, na jaki zawierana jest umowa jest równie istotny, co ewentualna możliwość wypowiedzenia zawieranej umowy, a także ewentualne kary umowne wynikające z tego tytułu.
  • Dokładnie określona kwota za wynajem, czas, kiedy ma być uiszczana, a także sposób dokonywania zapłaty (gotówka, przelew).
  • Kaucja stanowi ona zabezpieczenie dla osoby wynajmującej lokal na wypadek ewentualnych szkód, jakie mógłby wyrządzić najemca. Wysokość tej kaucji określa właściciel, prawnie może ona wynieść nawet 12-krotność czynszu najmu. Kaucja, w przypadku, jeśli nic nie zostanie uszkodzone jest zwracana najemcy do miesiąca czasu po opuszczeniu przez niego lokalu.
  • W umowie mogą się też znaleźć dodatkowe zapisy związane z aspektami istotnymi dla właściciela lokalu. Pamiętajmy jednak, że wszystko jest kwestią umowy pomiędzy stronami i czasem warto negocjować warunki tak, aby były dla nas bardziej korzystne.

Jak wybrać odpowiedni lokal?

Wśród najważniejszych cech, jakie powinien posiadać lokal pod wynajem biura najistotniejsza jest lokalizacja, metraż lokalu, a także jest stan techniczny i wyposażenie wewnętrzne. Szukając komfortowo urządzonej przestrzeni biurowej pod wynajem w Krakowie warto odwiedzić stronę https://www.herbewo.krakow.pl.To kilka możliwości wynajmu biura w bardzo dobrych lokalizacjach w samym sercu miasta. Pamiętajmy, że biuro jest oczywistą wizytówką naszej firmy. W szczególności ma to znaczenie w przypadku, kiedy faktycznie będziemy chcieli często zapraszać do siebie klientów oraz partnerów biznesowych.

Autor: Materiał partnera

faktywroclaw_kf