Paradox Krzysztofa Rogacewicza na festiwalu w Macedonii zachwyca emocjami

Wyjątkowy monodram Paradox” Krzysztofa Rogacewicza podbija scenę w Macedonii
- Kultura z Jeleniej Góry na międzynarodowej scenie w Macedonii
- Monodram Krzysztofa Rogacewicza zdobywa uznanie daleko poza granicami Polski
Kultura z Jeleniej Góry na międzynarodowej scenie w Macedonii
Spektakl Paradox” to niezwykła teatralna podróż, która łączy w sobie elementy dramatu i groteski, a jego siła tkwi w jednej osobie na scenie Krzysztofie Rogacewiczu. Ten monodram inspirowany twórczością Josepha Hellera, zwłaszcza książkami Paragraf 22” oraz Closing Time”, zabiera widza w emocjonalną wyprawę pełną napięcia i nieoczekiwanych zwrotów akcji.
Rogacewicz wciela się w postać Yosariana wojskowego rozdartego między traumą wojenną a chaosem własnych myśli. Aktor mistrzowsko balansuje między powagą a groteską, śmiechem a rozpaczą, tworząc spektakl, który angażuje widza na wielu poziomach. Jego kostium, będący mieszanką wojskowego munduru i barwnych akcentów z lat 60. i 70., podkreśla wielowymiarowość postaci i odniesienia do minionych dekad.
Scenografia jest minimalistyczna, ale sugestywna białe płachty materiału dzielą przestrzeń sceny na dwie strefy: przeszłość i teraźniejszość bohatera. Na nich wyświetlane są dynamiczne obrazy, które wzmacniają przekaz i pozwalają lepiej zrozumieć wewnętrzne przeżycia protagonisty.
Monodram Krzysztofa Rogacewicza zdobywa uznanie daleko poza granicami Polski
Krzysztof Rogacewicz to aktor z bogatym doświadczeniem scenicznym i filmowym. Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej we Wrocławiu, od lat związany z teatrem MASKA w Jeleniej Górze, gdzie rozwija swoją pasję do monodramu jednej z najtrudniejszych form teatralnych. Jego talent został doceniony nie tylko w kraju, ale także na licznych festiwalach międzynarodowych, m.in. w Nowym Jorku, Albanii czy Grecji.
Paradox” to kolejny dowód na to, że potrafi on przyciągnąć uwagę widzów i krytyków swoją wszechstronnością i głębią interpretacji. Jak podkreśla Urszula Liksztet z Nowin Jeleniogórskich”:
Rogacewicz specjalizuje się w najtrudniejszej formie teatru monodramie. Po raz kolejny udowadnia, że robi to doskonale potrafi skupić na sobie uwagę widowni. Śmieszy, wzrusza, drażni, każe słuchać i reagować.”
Produkcja spektaklu została wsparta przez Stowarzyszenie Teatr MASKA oraz Ośrodek Kultury i Sztuki we Wrocławiu, a także finansowana częściowo ze środków Samorządu Województwa Dolnośląskiego.
Wg inf z: Ośrodek Kultury i Sztuki Wrocław
Autor: krystian