W nocy z 20 na 21 lipca na ul. Podwale, na odcinku od ul. Kołłątaja do
ul. Świdnickiej zakończymy prace związane z wyznaczeniem buspasa.

Celem tych zabiegów jest usprawnienie przejazdu autobusów w kierunkach Nowy Dwór, Kuźniki, Klecina, Oporów oraz Krzyki.

Na wspomnianym odcinku przebiega aż 5 linii autobusowych (A, D, 106, 148 i 149), które
w szczycie kursują co 7,5 minuty lub co 15 minut. Badania ruchu wykazały, że największym problemem w tej części miasta są tworzące się zatory komunikacyjne, które uniemożliwiają przejazd autobusów i powodują duże opóźnienia na trasach pojazdów. Nowe rozwiązanie polega na wydzieleniu na odcinku 300 metrów – od ul. Kołłątaja do ul. Świdnickiej – skrajnego prawego pasa ruchu dla komunikacji autobusowej.

Jezdnie busowe we Wrocławiu

We Wrocławiu dotychczas funkcjonowała jedna jezdnia busowa wybudowana na ulicy Strzegomskiej pomiędzy ulicami Nowodworską i Rogowską (długość 2×800 m) oraz jeden odcinek samodzielnego pasa busowego wyznaczonego na jezdni ulicy Robotniczej od ulicy Smoleckiej do placu Orląt Lwowskich (długość pasa wynosi 800 m).

Rozwiązania stosowane we Wrocławiu przewidują ponadto korzystanie przez autobusy
z wydzielonych z ruchu ogólnego torowisk tramwajowych oraz umożliwiają autobusom jazdę na wprost z pasów ruchu przeznaczonych dla relacji prawoskrętnej prowadzącą bezpośrednio do zatoki przystankowej. Z całej sieci wydzielonych torowisk tramwajowych o długości 186,5 km na 22 odcinkach o długości 24,5 km wprowadzono ruch autobusowy.

Z kolei dziewięć odcinków wydzielonych torowisk tramwajowych z dopuszczonym ruchem autobusowym oraz jeden buspas udostępnione zostały do poruszania się nimi pojazdom taxi, policji, Pogotowia Ratunkowego i samochodom elektrycznym. Wybrane zostały te fragmenty pasów, na których nie występuje kolizja z obsługą przystanków tramwajowych czy autobusowych, a skrzyżowania na trasie umożliwiają zgodny z przepisami przejazd torowiskiem tramwajowym innych pojazdów niż tramwaje.