Często mówi się o pozycjonowaniu stron internetowych jako jednym z głównych zadań marketingu internetowego. Jednak rzadko mówi się o samym marketingu: czym on właściwie jest, jakie podejmowane są w jego ramach działania i może on zagwarantować sukces firmy, a przynajmniej zapewnić lepsze obroty?
Marketing w życiu przedsiębiorcy
Marketing dla wielu jest słowem tak ogólnym, że nie do końca wiedzą, ani rozumieją, czym zajmują się specjaliści tej branży. A jeżeli dodamy do tego „internetowy” pojęcie robi się już tak bardzo szerokie, że wiele osób nie jest w stanie przyporządkować do niego jakichkolwiek działań. Marketing pozwala na swobodną wymianę oraz możliwość oferowania towarów i usług, a sam proces marketingu umożliwia dotarcie do dużej grupy klientów i pomoc firmie w uzyskaniu jak największych przychodów oraz innych, wyznaczonych przez firmę celów (np. promowanie marki ogólnie lub w określonej grupie docelowej). Osoba odpowiedzialna za marketing w firmie musi koordynować działania na wielu frontach. Jakich? Musi komunikować się z rynkiem, analizować sprzedaż, reagować na wszystkie zmiany w otoczeniu biznesowym, obmyślać strategie wprowadzenia na rynek jakiegoś produktu. W przypadku marketingu internetowego odpowiada także za pozycjonowanie strony internetowej oraz wiele innych działań, które wymienionych poniżej.
Marketing internetowy
Marketing internetowy jest jedna z wielu gałęzi marketingu. Trudno jednak nie zauważyć, że cieszy się on obecnie największa popularnością, która – jak można przypuszczać – prędko nie osłabnie. Biorąc pod uwagę, że dziś ogromna liczba osób korzysta z Internetu, trudno wyobrazić sobie, aby nie rosła liczba osób zajmujących się marketingiem właśnie w Internecie. A czym on jest? Na marketing internetowy składa się szereg działań, które mają na celu wypromować daną markę i produkt lub usługę. Jest to możliwe przy wykorzystywaniu specjalistycznych narzędzi. Marketingowiec, który chciałby prowadzić swoje działania w sieci, musi się bardzo dużo nauczyć. Najczęściej kampanie marketingowe w sieci przeprowadzają specjaliści SEO, agencje SEO, freelancerzy – osoby posiadające doświadczenie w branży.
Marketing internetowy przyjmuje wiele form i wykorzystuje wiele narzędzi. Do najpopularniejszych działań zaliczyć można:
- pozycjonowanie stron www,
- mailing,
- kontent marketing,
- link building.
Wymienione działania są tylko nielicznymi, które podejmowane są przez specjalistów. Reklama w Internecie wymaga bardzo dużej wiedzy i umiejętności. Bardzo często trzeba szybko reagować na zmiany, dostosowywać się do wyszukiwarki Google, dlatego zaleca się, aby reklamowaniem firmy w sieci zajmowały się wyłącznie najlepsze firmy i agencje oraz freelancerzy o dużym doświadczeniu. Bez względu na to, gdzie funkcjonuje twoja firma, czy jest to Gdańsk, Kraków, Wrocław, Bydgoszcz, Katowice czy Lublin marketingiem internetowym może zająć się dobra firma, której lokalizacja nie jest ważna. Pamiętaj, że promując swoją firmę działającą na terenie Gdańska, możesz wybrać agencję specjalizującą się marketingu z innego miasta, a nawet mającą swoją siedzibę za granicą. Lokalizacja nie ogranicza tej branży!
Marketing w życiu przedsiębiorcy jest niezwykle istotny. To on w dużej mierze decyduje o tym, czy firma osiągnie sukces, czy też nie. W ostatnich latach to marketing internetowy właśnie przejmuje inicjatywę – wydaje się, że to on niego zależy, czy firma będzie widoczna w sieci, czy zdobędzie nowych klientów. Warto pamiętać, że Internet to skarbnica mnóstwa potencjalnych klientów. Warto wykorzystywać zatem wiedzę osób zajmujących się marketingiem: agencji SEO, freelancerów. Reklama w Internecie przynosi bardzo duże korzyści dla firmy!