Jeszcze przed końcem roku pod wiaduktem na ul. Długiej ułożono pierwszą warstwę masy bitumicznej. Tramwaj na Popowice pojedzie w 2022 r.
Przypomnijmy, że nowa trasa połączy torowisko przy mostach Mieszczańskich z tym na ul. Milenijnej. Tramwaj pojedzie trasą o łącznej długości 4 km przez ul.: Dmowskiego, Długą, Starogroblową, Popowicką. Inwestycja obejmuje również stworzenie pełnej infrastruktury, prawie 5,5 km przebudowanych dróg i 21 nowych przystanków komunikacji miejskiej.
Przebudowanych zostanie 10 skrzyżowań, m.in. ul. Mieszczańskiej, Jagiełły i Dmowskiego, Wejherowskiej i Popowickiej, Popwickiej i Milenijnej, Białowieskiej oraz Zajęczej i Popowickiej.
W ramach pierwszego etapu budowy, w zeszłym tygodniu, pod wiaduktem na ul. Długiej ułożono pierwszą warstwę masy bitumicznej na południowej nitce jezdni. Ponadto, wykonawca Budimex Budownictwo wylał masę bitumiczną pod drogi rowerowe. W ten sposób powstało kilkaset metrów nowych tras przy siedzibie Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.
– Na ul. Długiej ruch przełożyliśmy na nitkę południową w kierunku Popowic. Dzięki ułożeniu masy bitumicznej wykonawca może dokończyć prace przy przebudowie wiaduktu na odcinku północnym. Tak będzie do wiosny – dodaje Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.
Dobre tempo na drugim etapie
We wrześniu br. podpisano umowę na rozpoczęcie drugiego etapu budowy torowiska wzdłuż ulic: Dmowskiego i Długiej oraz Starogroblowej i Popowickiej – łącznie ponad 3 kilometry.
Jeszcze w listopadzie oczyszczano m.in. ogródki działkowe, gdzie pojawi się torowisko. Na ul. Popowickiej widać cały czas ciężki sprzęt. Natomiast trzeba też wzmonić grunt przy ul. Starogroblowej.
– Teraz trwa już korytowanie i praktycznie oczyszczono teren na ogródkach. Dzięki temu prace będą mogły posuwać się w szybkim tempie – mówi Bartosz Nowak z Wrocławskich Inwestycji.
Koszt budowy drugiego etapu wyniesie 150 mln zł. Tramwaj na Popowice ma odciążyć ul. Legnicką, która jest jednym z bardziej popularnych ciągów komunikacyjnych w mieście.