Najpopularniejsze wiadomości, fakty i informacje dla miasta Wrocław

Około pół roku potrwa remont tunelu północnego pod pl. Dominikańskim. Prace budowlane rozpoczną się w nocy z 5 na 6 czerwca i wymagają zamknięcia drogi na trzy miesiące. Będą zmiany w organizacji ruchu.

  • Tunel przy Galerii Dominikańskiej zostanie wyremontowany /zdjęcie ilustracyjne/archiwum

    Tunel przy Galerii Dominikańskiej zostanie wyremontowany /zdjęcie ilustracyjne/archiwum


Tunele samochodowe pod pl. Dominikańskim pochodzą z 1978 roku. Oznacza to wiele lat eksploatacji i potrzebę przeprowadzenia generalnego remontu.

– Tunel południowy (po stronie dawnego PZU) znajdował się w gorszym stanie technicznym i był remontowany już w 2013 r. – przypomina Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. – Teraz przyszła kolej na tunel północny [bliżej Galerii Dominikańskiej – przyp. red.]. Prace remontowe zajmą sześć miesięcy, przy całkowitym wyłączeniu obiektu z ruchu na trzy miesiące.

Zmiany w organizacji ruchu

Zamknięcie tunelu nastąpi w nocy z 5 na 6 czerwca (z soboty na niedzielę). Termin nie jest przypadkowy - od czerwca do września spada nateżęnie ruchu. Remont zostanie podzielony na dwa etapy: od 6 czerwca do 31 sierpnia tunel będzie zamknięty. Natomiast od 1 września do listopada zostanie przywrócony ruch na jednym pasie ruchu.

Organizacja ruchu zastępczego przewiduje, analogicznie jak w przypadku remontu pierwszego tunelu, przeniesienie ruchu kołowego na drugą jezdnię. To oznacza, że w tunelu południowym będzie ruch dwukierunkowy. 

 

– Aby zredukować utrudnienia i skrócić odcinek objęty ruchem dwukierunkowym, zaprojektowano przejazdy przez torowisko i zieleniec przed wjazdem i za wyjazdem z tunelu – podkreśla Ewa Mazur ze ZDiUM. 

Remont generalny

Zakres prac przewiduje m.in.: wymianę oświetlenia tunelu, montaż nowej elewacji, rozbiórkę i odtworzenie fragmentów murów żelbetowych, wymianę i naprawę dylatacji, naprawę kanałów odwodnienia, oczyszczenie systemu odwodnienia, zabezpieczenie antykorozyjne balustrad i konstrukcji stalowych.

Nie będzie wprowadzonych objazdów w ruchu kołowym. Przejazd przez skrzyżowanie będzie możliwy obok tunelu.

Oferty na realizację złożyły trzy firmy. Najwyższą ofertę złożyła firma Detal Mosty z Sułkowic (4,8 mln zł), następnie Plus Inwest z Żernik Wrocławskich (prawie 4,7 mln zł). Najtaniej prace wyceniło konsorcjum firm Dromosttor Polska sp. z o.o. z Lwówka Śląskiego oraz PBW Inżynieria z Wrocławia (3,7 mln zł), które wykona remont.