Wrocław inwestuje rekordowo w szybkie remonty ulic na dobrej drodze 2025

Wrocław rusza z największym w historii programem szybkich remontów ulic. To inwestycja, która zmieni codzienną wygodę i bezpieczeństwo na wielu osiedlach miasta!
- Wrocław rozpoczyna wielkie prace drogowe na 18 ulicach
- Jak będą wyglądały remonty i gdzie rozpoczną się prace
Wrocław rozpoczyna wielkie prace drogowe na 18 ulicach
Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu oficjalnie ogłosił start kolejnej odsłony programu „Wrocław na Dobrej Drodze”. Tegoroczna edycja to prawdziwy rekord – aż 18 ulic o łącznej długości blisko 14 kilometrów zostanie poddanych gruntownym remontom, a na ten cel miasto przeznaczy ponad 32 miliony złotych. To największy budżet w historii tego projektu, który od lat konsekwentnie poprawia stan miejskich arterii oraz lokalnych dróg osiedlowych.
Program nie ogranicza się do głównych tras – uwzględnia także chodniki i zatoki postojowe, które wymagają pilnej modernizacji. Dzięki temu mieszkańcy mogą liczyć na komfortową i bezpieczną infrastrukturę blisko swojego domu.
„Od swojej pierwszej edycji program ewoluuje, z roku na rok sukcesywnie rozszerzamy zasięg remontów o kolejne osiedla zwiększając równocześnie nakłady finansowe. W roku 2021 zaczynaliśmy od trzech lokalizacji za 2,3 mln zł, aby do dzisiaj poprawić stan techniczny 45 ulic za kwotę przekraczającą 80 mln zł. To bardzo nas cieszy jako zarządcę wrocławskich dróg, bo w sposób efektywny poprawiamy nie tylko bezpieczeństwo użytkowników ruchu ale również komfort codziennego życia mieszkańców” – mówi Tomasz Staruchowicz, dyrektor Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu.
Jak będą wyglądały remonty i gdzie rozpoczną się prace
W ramach tegorocznego etapu wybrano trzech wykonawców, którzy podzielili między siebie osiem pakietów robót. Prace ruszą już w czerwcu i potrwają przez kilka miesięcy. Na pierwszy ogień pójdą ulice Bajana oraz Drzewieckiego – od piątku 20 czerwca wieczorem wprowadzona zostanie zmiana organizacji ruchu, a od poniedziałku 23 czerwca rozpoczną się rozbiórki nawierzchni przy połówkowym zamknięciu jezdni.
Na liście remontowanych ulic znalazły się także m.in. Czekoladowa, Dokerska, Legnicka, Moniuszki czy Poleska. Technologia napraw przewiduje frezowanie starego asfaltu i układanie nowej nawierzchni z siatkami wzmacniającymi, co znacznie wydłuży trwałość jezdni. Chodniki oraz zatoki postojowe zostaną odnowione między innymi przy ulicach Inżynierskiej i Bacciarellego.
„Rozpoczniemy remonty od ulic Bajana i Drzewieckiego, już w piątek wieczorem (20.06) wprowadzimy zmiany w organizacji ruchu, aby od poniedziałku (23.06) zacząć rozbiórki nawierzchni przy połówkowym zamknięciu jezdni. Mniej więcej w połowie lipca rozpoczniemy również prace na ul. Horbaczewskiego a pod koniec miesiąca wejdziemy z frontem robót na ul. Waligórskiego” – podkreśla Marcin Mikuś, członek zarządu Pro-Tra Building.
Organizacja ruchu będzie opierać się na połówkowym zajęciu jezdni przez maszyny budowlane, przy jednoczesnym utrzymaniu ruchu jednokierunkowego na drugiej połowie drogi. Takie rozwiązanie pozwoli zachować płynność przejazdu wokół obszaru prac.
Nie zabraknie też ważnych remontów tuneli samochodowych pod placem Dominikańskim, które od lat borykają się z licznymi spękaniami nawierzchni.
„To nasz plan na wakacje – chcemy wykonać prace szybko i sprawnie nie tylko w tunelach ale również na pozostałych zadaniach: ul. Moniuszki, Śniadeckich, Bacciarellego oraz Inżynierskiej. Na dwóch ostatnich wykonamy również remont nie tylko jezdni ale również chodników i zatok. Kiedy można spodziewać się rozpoczęcia prac? Na ul. Inżynierskiej nastąpi to w połowie lipca” – dodaje Andrzej Rozmarynowski, prezes zarządu GM-Roads.
Lipiec i sierpień zapowiadają się intensywnie także na innych częściach miasta – prace planowane są m.in. na Legnickiej, Małopolskiej, Nefrytowej czy Krzywoustego.
„Nasze zadania to nie tylko główne arterie komunikacyjne ale również istotne drogi osiedlowe, stanowiące kontynuację ubiegłorocznych robót w zachodniej części miasta. Cieszymy się, że będziemy mogli dołożyć kolejną cegiełkę do poprawy jakości życia mieszkańców” – mówi Paweł Pyrkosz, kierownik projektu z ramienia Eurovia Polska.
Wg inf z: Zarząd Dróg i Utrzymanie Miasta Wrocław
Autor: krystian