Przebudowany przystanek Arkady (Capitol) rusza w sobotę 23 sierpnia

Nowy przystanek Arkady (Capitol) już w sobotę 23 sierpnia otwiera się dla pasażerów — peron w stylu wiedeńskim ułatwi wsiadanie, a na Świdnickiej kończy się etap utrudnień.
- Wrocław: przystanek Arkady (Capitol) wraca do ruchu — co dokładnie się zmieniło
- Zobacz, co obejmował remont i gdzie jeszcze spotkasz perony wiedeńskie we Wrocławiu
Wrocław: przystanek Arkady (Capitol) wraca do ruchu — co dokładnie się zmieniło
Przebudowa przystanku Arkady (Capitol) w kierunku południowym rozpoczęła się w połowie lipca i pierwotnie miała potrwać do 1 września. Prace zakończyły się wcześniej — z informacji miejskich wynika, że od soboty 23 sierpnia pasażerowie będą już korzystać z przebudowanego peronu, a organizacja ruchu na jezdni i chodniku wróci do normalnego trybu.
Najważniejsza zmiana to zastosowanie peronu w tzw. systemie wiedeńskim, czyli podniesienie poziomu jezdni do wysokości chodnika. Dzięki temu wsiadanie i wysiadanie z tramwaju lub autobusu staje się dużo wygodniejsze — szczególnie odczują to seniorzy oraz osoby z ograniczoną możliwością poruszania się.
Zobacz, co obejmował remont i gdzie jeszcze spotkasz perony wiedeńskie we Wrocławiu
Zakres przebudowy objął kompleksową modernizację terenu przystanku. W ramach inwestycji podniesiono poziom jezdni oraz przeprowadzono prace na chodniku. Przebudowa peronu wymagała także przeróbek w systemie odwodnienia, kanalizacji deszczowej i w sygnalizacji świetlnej.
Zakres pracwymienia Ewa Mazur: — Obejmował całkowitą przebudowę obszaru przystanku. W ramach inwestycji podniesiono poziom jezdni a chodnik poddano kompleksowej modernizacji. Nowa forma peronu wymagała przebudowy odwodnienia, kanalizacji deszczowej i sygnalizacji świetlnej.
Na ul. Świdnickiej wciąż czeka na modernizację pobliski przystanek Renoma w kierunku Rynku — miasto informuje, że trwa aktualizacja projektu inwestycji.
Perony wiedeńskie funkcjonują już przy innych wrocławskich ulicach. Wymienić tu można m.in.: Traugutta, Piłsudskiego, Krupnica, Hubska, Trzebnicka oraz Szczytnicka. Najnowsze realizacje tego typu znajdują się przy Pomorskiej, na Mostach Pomorskich, a także na ul. Sienkiewicza i Piastowskiej.
Kilka dni przed uruchomieniem, wykonawcy i inspektorzy dokumentowali efekt końcowy prac — zdjęcia pokazujące nowy peron powstały na kilka dni przed 23 sierpnia, czyli przed dniem, w którym przystanek zostanie oddany do użytku.
Na podst. Urząd Miasta Wrocław
Autor: krystian