Port Lotniczy Wrocław obsłużył rekordowe lato i najlepszy trzeci kwartał w historii

Na wrocławskim lotnisku letni ruch przybrał rozmiar, jakiego nie pamiętają pracownicy terminalu — tłumy podróżnych i seria rekordów przeplatały się z wielką inwestycją budowlaną. Mimo prac na płycie i drogach kołowania obsługa nie zwolniła tempa, a pasażerowie chętnie wybierali nowe połączenia.
- Port Lotniczy Wrocław z najlepszym trzecim kwartałem w historii
- Rekordy w cieniu rozbudowy i nowe połączenia
Port Lotniczy Wrocław z najlepszym trzecim kwartałem w historii
Od początku lipca do końca września Port Lotniczy Wrocław obsłużył łącznie 1 860 501 osób — to najwyższy wynik w historii lotniska za trzeci kwartał. Lato rozłożyło się równomiernie: w lipcu było około 615 000 podróżnych, w sierpniu 643 000, a we wrześniu 601 000. Po raz pierwszy w dziejach lotnisko przez trzy kolejne miesiące przekroczyło barierę 600 tysięcy pasażerów.
W sezonie letnim szczególnym zainteresowaniem cieszyły się połączenia niskokosztowe — wśród najpopularniejszych kierunków pasażerowie wybierali Zadar, Maltę oraz Rzym. Port podkreśla też, że lato było intensywne pod względem uruchamiania nowych tras — w siatce pojawiło się 11 nowych kierunków, co miało znaczący wpływ na frekwencję.
O tym, że to będzie rekordowe lato, byliśmy przekonani od samego początku. Wspólnie z przewoźnikami przygotowaliśmy wyjątkową siatkę połączeń z rekordową liczbą jedenastu nowych kierunków: od gorącego południa, przez nieco chłodniejszą latem północ, po kolejne lotnisko w Londynie. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie, co wyraźnie pokazują osiągane przez nas wyniki
- Karol Przywara, prezes zarządu Portu Lotniczego Wrocław
W szczególny sposób dziękuję wszystkim pracownikom naszego lotniska – bez ich profesjonalizmu kolejne rekordy nie byłyby możliwe
- Karol Przywara, prezes zarządu Portu Lotniczego Wrocław
Rekordy w cieniu rozbudowy i nowe połączenia
Wyniki osiągnięto równocześnie z największą inwestycją w historii lotniska — rozbudową części operacyjnej obejmującą m.in. nową płytę postojową, drogi kołowania, drogę szybkiego zjazdu oraz płaszczyznę do odladzania. Wiceprezes zarządu zwraca uwagę, że skala ruchu oraz jednoczesne roboty budowlane znacząco podnosiły poziom trudności operacji, ale prace idą zgodnie z planem.
Obsługa ponad 600 tysięcy pasażerów przez trzy miesiące z rzędu sama w sobie jest bardzo wymagająca. Jednoczesna budowa nowej płyty postojowej, dróg kołowania, drogi szybkiego zjazdu, płaszczyzny do odladzania oraz remont istniejących dróg kołowania sprawiają, że jest to jeszcze bardziej skomplikowane zadanie. Tym bardziej cieszy fakt, że zarówno jedno, jak i drugie zrealizowaliśmy bez opóźnień, zgodnie z założonym harmonogramem
- Cezary Pacamaj, wiceprezes zarządu Portu Lotniczego Wrocław
Poza samymi liczbami lotnisko zostało też docenione w zewnętrznych analizach branżowych. Według serwisu Air Service One Port Lotniczy Wrocław zajął 6. miejsce wśród 100 największych europejskich lotnisk pod względem wzrostu ruchu porównując lato 2025 z latem 2019. Europejska Rada Portów Lotniczych sklasyfikowała je na 5. miejscu wśród lotnisk średniej wielkości, analizując wzrost rok do roku w sierpniu. Z kolei według portalu Fly4Free podróżni ocenili wrocławskie lotnisko na 13. miejscu wśród 100 największych europejskich portów — wyróżniono sprawną obsługę, czystość i funkcjonalność terminalu.
Za ruch i oceny odpowiadają nie tylko liczby połączeń, ale też personel oraz partnerzy komercyjni i przewoźnicy — to ich współpraca zadecydowała o tym, że sezon letni zapisał się jako jeden z najjaśniejszych rozdziałów w historii lotniska.
na podstawie: Urząd Miasta we Wrocławiu.
Autor: krystian