Ruszyła przebudowa ul. Trawowej - wygodna droga do kładki nad Ślęzą łączy Muchobory

2 min czytania
Ruszyła przebudowa ul. Trawowej - wygodna droga do kładki nad Ślęzą łączy Muchobory

We Wrocławiu rozpoczęły się prace, które mają zamienić piaszczyste i wyboiste obejście kładki nad Ślęzą w komfortową trasę dla pieszych i rowerzystów. Na Muchoborze Wielkim widać już sprzęt i oznakowanie budowy, która ma uporządkować dojście do mostu powstałego w 2023 roku.

  • Przebudowa ul. Trawowej
  • Co zmieni się dla mieszkańców Wrocławia

Przebudowa ul. Trawowej

Miasto zleciło firmie Bickhardt Bau Polska modernizację 333 m odcinka ul. Trawowej, który posłuży jako bezpośrednie połączenie z kładką nad Ślęzą od strony Muchoboru Wielkiego. Inwestycja jest warta około 1,6 mln zł. Prace ruszyły po zakończeniu robót sieciowych prowadzonych przez MPWiK, które wcześniej uniemożliwiały wykonanie nawierzchni.

Na większości trasy położona zostanie klasyczna nawierzchnia asfaltowa. W bezpośrednim sąsiedztwie okazałej topoli czarnej zaplanowano jednak nawierzchnię mineralno-żywiczną, by chronić korzenie i zapewnić drzewu lepsze warunki. Odcinek najbliżej kładki ma zostać przeznaczony wyłącznie dla ruchu pieszego i rowerowego, natomiast pierwszy fragment pozostanie przejezdny dla samochodów — nie wykluczono też, że będą po nim jeździć traktory w celu dojazdu do pobliskich pól.

W ramach inwestycji poprawiony zostanie też przejazd przez tory kolejowe, bo to właśnie przed nimi kończy się dziś utwardzona część Trawowej, a dalej zaczyna się chwiejne podłoże zamieniające się teraz w plac budowy.

Co zmieni się dla mieszkańców Wrocławia

Przebudowa ma podnieść komfort i bezpieczeństwo ruchu zwłaszcza poza sezonem letnim — zaplanowano instalację 13 latarni oświetlających drogę. Poza tym pojawią się ławki, kosze na śmieci oraz nasadzenia: lipy holenderskie i lilaki pospolite, które mają uatrakcyjnić przestrzeń i przesłonić fragmenty infrastruktury.

Prace są zaplanowane na siedem miesięcy; ich zakończenie przewidziano przed latem 2027 roku. Po zamknięciu inwestycji dojście do kładki, która została otwarta w 2023 roku, będzie dostępne z obu stron: od strony ul. Francuskiej i od strony Muchoboru Wielkiego. Dzięki temu piesi i rowerzyści zyskają krótszą, wygodną alternatywę wobec mostów Strzegomskich oraz mostu Muchoborskiego łączącego ulice Krzemienicka i Ostrowskiego.

Realizację prac nadzoruje urząd miasta; wykonawca odpowiada za wykonanie nawierzchni, wyposażenie ciągu w małą architekturę i nasadzenia, a także za uporządkowanie fragmentów drogi w rejonie torów kolejowych. Dla użytkowników oznacza to koniec jazdy po koleinach i fragmentach zamieniających się w błoto — i lepsze połączenie między Muchoborem Małym a Wielkim.

na podstawie: Urząd Miasta we Wrocławiu.

Autor: krystian