Ryanair rozbudowuje bazę - sześć nowych zimowych połączeń z Wrocławia

Zima na lotnisku nabiera tempa: Ryanair ogłasza sześć nowych tras z Wrocławia i stawia kolejny, siódmy samolot w bazie. To jedna z największych od dawna zapowiedzi dla pasażerów i biznesu na Dolnym Śląsku.
- Siatka połączeń Ryanaira na sezon zimowy
- Port Lotniczy Wrocław jako ważna baza
Siatka połączeń Ryanaira na sezon zimowy
Z ogłoszenia wynika, że do zimowego rozkładu 2025/2026 z Wrocławia trafiło 6 nowych połączeń, a rejsy można już rezerwować — promocje obowiązują do 6 listopada. W praktyce oznacza to, że od grudnia pasażerowie będą mieli do wyboru:
- Sewilla, Hiszpania – od grudnia, dwa razy w tygodniu (poniedziałki i soboty)
- Londyn-Luton, Anglia – od grudnia, cztery razy w tygodniu (poniedziałki, czwartki, piątki i niedziele)
- Newcastle, Anglia – od grudnia, dwa razy w tygodniu (środy i soboty)
- Pescara, Włochy – od grudnia, dwa razy w tygodniu (piątki i niedziele)
- Lamezia, Włochy – od grudnia, dwa razy w tygodniu (poniedziałki i piątki)
- Ateny, Grecja – od grudnia, dwa razy w tygodniu (czwartki i niedziele)
Dwie trasy — Sewilla i Londyn-Luton — to premiery w ofercie z Wrocławia; pozostałe cztery wracają po lecie, bo cieszyły się dużym zainteresowaniem. Linia chwali się też, że do bazy trafi kolejny samolot — już siódmy.
Nigdy wcześniej nie wprowadziliśmy do zimowego rozkładu tylu nowości. Umożliwiają nam to stabilne warunki współpracy biznesowej oraz dynamiczny rozwój wrocławskiego lotniska, które jest naszą trzecią największą bazą w Europie Centralnej, po Budapeszcie i Krakowie. Postawimy tu już siódmy samolot.
Michał Kaczmarzyk, prezes zarządu Buzz z grupy Ryanair
Przedstawiciele przewoźnika przypomnieli podczas prezentacji w terminalu, że w Polsce prowadzą rekrutację pilotów-kadetów i planują zatrudnić około 100 takich osób w 2026 roku.
Port Lotniczy Wrocław jako ważna baza
Rozbudowa oferty Ryanaira wpisuje się w szerszy obraz wzrostu ruchu na lotnisku. Port już w tym roku odnotował rekord — obsłużono ponad 4,5 miliona pasażerów. Trwają inwestycje przy zewnętrznej części terminalu, a miasto i zarząd lotniska planują dalsze powiększenie obiektu i parkingów, tak by obiekt mógł przyjmować 8–10 mln podróżnych rocznie.
Cieszymy się, że nasz wieloletni partner wciąż znajduje u nas miejsce do rozwoju biznesu, bo na tym korzysta nie tylko Port Lotniczy Wrocław, ale także pasażerowie i całe miasto. Bardzo duże wypełnienie samolotów świadczy, że w rozkładach, letnich i zimowych, zawsze jest dużo hitów.
Karol Przywara, prezes Portu Lotniczego Wrocław
Urząd miejski także dostrzega korzyści: rozwój lotniska przekłada się na wyższy napływ turystów i związane z tym wpływy dla miasta.
W kontekście portu lotniczego najczęściej mówimy o turystyce, promocji i biznesie. Pamiętajmy, że rozwój lotniska powoduje, że do Wrocławia przylatuje coraz więcej turystów z zagranicy, a wiadomo, jakie korzyści dla miasta za tym idą.
Radosław Michalski, dyrektor Departamentu Marki Miasta w Urzędzie Miejskim Wrocławia
Na sezon zimowy Ryanair zapowiada loty z Wrocławia na 38 trasach, co czyni go najobszerniejszym przewoźnikiem działającym na tym lotnisku. Jednocześnie pasażerom przypomniano o tymczasowym zamknięciu lotniska w związku z przebudową — w okresie od 26 października do 4 grudnia 2025 roku nie będzie tam operacji lotniczych.
na podstawie: UM Wrocław.
Autor: krystian

