Pozycjonowanie Wrocław – czy twoja firma potrzebuje lepszej pozycji w Google?

Wielu przedsiębiorców, szczególnie tych działających lokalnie, zadaje sobie pytanie – czy warto zainwestować w pozycjonowanie? Czy moja firma będzie dzięki temu bardziej rozpoznawalna i czy przełoży się na to lepszą sprzedaż? Może już w tym momencie firma nieźle sobie radzi i ma bazę stałych klientów, a nawet jeśli nie, to tradycyjna reklama w mediach przynosi pewne korzyści. Czy więc lepsza pozycja w wyszukiwarce przyniesie tak dobre rezultaty jak inne sposoby reklamy usług i produktów przedsiębiorstwa?

Czy warto pozycjonować biznes lokalny?

Pozycjonowanie Wrocław jest tak samo ważne jak w wielu innych miastach. Firma, która działa lokalnie, w obrębie dużego miasta ma szansę na to, że wielu potencjalnych klientów odnajdzie ją w gąszczu innych, konkurencyjnych firm. Mowa tutaj nie tylko o klientach przyjezdnych i turystach, ale również o mieszkańcach Wrocławia. Nawet jeśli obecnie korzystają z usług ich ulubionej firmy to wcześniej czy później korzystając z wyszukiwarki mogą odnaleźć twoją firmę. Prawda jest taka, że coraz więcej osób korzysta z Google i ufa jej wynikom wyszukiwania. Jest więc trochę prawdy w powiedzeniu, że jeśli nie ma cię w internecie to nie istniejesz. Każdego dnia tysiące potencjalnych klientów wpisuje w wyszukiwarkę hasła, które dotyczą konkretnych usług we Wrocławiu. Jeśli twoja firma nie pojawia się w tych wynikach to znaczy tylko tyle, że dajemy konkurencji wolną rękę i to właśnie do nich trafiają kolejni klienci. O tym jak wiele razy są wpisywane w wyszukiwarkę konkretne słowa w wyszukiwarkę możemy znaleźć na różnych stronach analizujących ruch z wyszukiwarek lub po prostu skorzystać z wiedzy firm pozycjonujących, aby przekonać się, że każdego dnia ktoś szuka czegoś lokalnie za pomocą Google.

SEO może poprawić pozycję w wyszukiwarce

Dość często zamiennie z hasłem pozycjonowanie stron używa się pojęcia seo. SEO to zakres działań dotyczący pozycjonowanej strony, który pozwoli być stronie lepiej rozpoznawalną i czytelną dla użytkowników i robota wyszukiwarki, który to robot analizuje jej zawartość. W gruncie rzeczy proces SEO zaczyna się więc od optymalizacji samej witryny internetowej, w tym przypadku strony firmowej. Zanim zaczniemy promować stronę w internecie koniecznie należy zwrócić uwagę na ten aspekt. W trakcie optymalizacji strony dba się o to, aby rozbudować jej treść, poprawić błędy typu niedziałające obrazki, nieprawidłowe linki, puste strony itp. Jeśli firma pozycjonująca zajmuje się również tym aspektem to znaczy, że pomoże przedsiębiorcy kompleksowo w zdobyciu upragnionej pozycji w wyszukiwarce.