UM Wrocław: Będzie remont torowiska od pl. Orląt Lwowskich do Księcia Witolda

3 min czytania

MPK Wrocław chce przebudować kolejne torowisko w centrum miasta. Rozpisano przetarg w trybie zaprojektuj i wybuduj na remont torowiska w ul. Podwale i Mostowej od pl.Orląt Lwowskich do pl. Jana Pawła II oraz od pl. Jana Pawła II do ul. Księcia Witolda, z wyłączeniem mostu Sikorskiego.

Celem inwestycji jest poprawienie stanu technicznego torowiska, lepsza będzie również nawierzchnia, po której poruszają się również samochody.

Dwutorowa trasa tramwajowa stanowi bardzo ważną arterię łączącą pl. Orląt Lwowskich z pl. Jana Pawła II oraz ulicami Dmowskiego oraz Jagiełły czytamy w programie funkcjonalno-użytkowym zaplanowanego remontu.

Jakie prace zostaną wykonane?

Na początek zostanie rozebrane stare torowisko, pojawi się nowa bezpodsypkowa konstrukcja torowiska oraz szyny, odwodnienie torowiska i odtworzenie oznakowania poziomego. Łącznie wymienionych zostanie ok. 5 tys. m kw. konstrukcji torowiska.

Torowisko na odcinku od pl. Orląt Lwowskich do pl. Jana Pawła II zostanie wyremontowane /fot. BP

Najpierw torowcy będą pracować w ciągu ul. Podwale i ul. Mostowej na odcinku od pl. Jana Pawła II do ul. Księcia Witolda. Zakłada się, że remont w tym miejscu potrwa 55 dni (26 marca 20 maja). Następnie roboty przeniosą się na drugi odcinek od pl. Orląt Lwowskich do Podwala. Tutaj wykonawca będzie mieć 48 dni (21 maja 8 lipca).

Wcześniej TAT i Popowice

Torowisko i samo skrzyżowanie na pl. Orląt Lwowskich oraz skrzyżowanie ul. Dmowskiego z Jagiełły, do którego prowadzi ul. Mostowa, przebudowano niedawno w ramach innych inwestycji. Mowa o Trasie Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór oraz nowej tramwaju przez Popowice.

Dlaczego planowanego na wiosnę przyszłego roku remontu nie wykonano wcześniej?

Planując terminy przeprowadzanych przez nas prac uwzględniamy ich koordynację z pozostałymi inwestycjami naszymi i innych jednostek miejskich. Dodatkowo musimy także uwzględniać terminy dostaw szyn i rozjazdów. Terminy oczekiwania są tu bardzo długie i uzależnione od dyspozycyjności dostawców, którzy mają obecnie bardzo dużo zamówień tłumaczy Damian Zdancewicz z MPK Wrocław.

Dodaje, że prace na odcinku Podwala od pl. Orląt Lwowskich do pl. Jana Pawła II są planowane w tym samym czasie, w którym etap wymiany rozjazdów i łuków na pl. Jana Pawła II po południowej stronie. Wykorzystamy czas, w którym ruch tramwajów i tak będzie wyłączony. W czasie przebudowy pl. Orląt Lwowskich, w związku z budową TAT, prowadzenie tych prac nie byłoby możliwe choćby ze względu na to, że utrudniłoby to wyznaczenie objazdów dla autobusów i samochodów wyjaśnia Zdancewicz.

Zdaniem MPK analogiczna sytuacja dotyczy remontu odcinka od pl. Jana Pawła II do ul. Mostowej (bez mostu Sikorskiego). Prace będą prowadzone w tym samym czasie, w którym będzie trwała wymiana rozjazdów na północnym wlocie placu Jana Pawła II. Przy okazji jednego zamknięcia mają zostać zrealizowane dwie inwestycje.

Urząd Miasta Wrocław, wroclaw.pl/remont-torowiska-orlat-lwowskich-ksiecia-witolda

Autor: krystian