W przyszłym roku torowcy znów pojawią się w centrum miasta. Wrocławskie MPK rozpisało przetarg na przebudowę torowiska na od pl. Orląt Lwowskich do ul. Księcia Witolda. Ma być bezpieczniej.

  • Torowisko na odcinku od pl. Orląt Lwowskich do ul. Księcia Witolda zostanie wyremontowane

    Torowisko na odcinku od pl. Orląt Lwowskich do ul. Księcia Witolda zostanie wyremontowane /fot. BP


MPK Wrocław chce przebudować kolejne torowisko w centrum miasta. Rozpisano przetarg w trybie zaprojektuj i wybuduj na remont torowiska w ul. Podwale i Mostowej  od pl.Orląt Lwowskich do pl. Jana Pawła II oraz od pl. Jana Pawła II do ul. Księcia Witolda, z wyłączeniem mostu Sikorskiego.

Celem inwestycji jest poprawienie stanu technicznego torowiska, lepsza będzie również nawierzchnia, po której poruszają się również samochody.

– Dwutorowa trasa tramwajowa stanowi bardzo ważną arterię łączącą pl. Orląt Lwowskich z pl. Jana Pawła II oraz ulicami Dmowskiego oraz Jagiełły – czytamy w programie funkcjonalno-użytkowym zaplanowanego remontu.

Jakie prace zostaną wykonane?

Na początek zostanie rozebrane stare torowisko, pojawi się nowa bezpodsypkowa konstrukcja torowiska oraz szyny, odwodnienie torowiska i odtworzenie oznakowania poziomego. Łącznie wymienionych zostanie ok. 5 tys. m kw. konstrukcji torowiska.

Torowisko na odcinku od pl. Orląt Lwowskich do pl. Jana Pawła II zostanie wyremontowane

Torowisko na odcinku od pl. Orląt Lwowskich do pl. Jana Pawła II zostanie wyremontowane /fot. BP

Najpierw torowcy będą pracować w ciągu ul. Podwale i ul. Mostowej na odcinku od pl. Jana Pawła II do ul. Księcia Witolda. Zakłada się, że remont w tym miejscu potrwa 55 dni (26 marca  20 maja). Następnie roboty przeniosą się na drugi odcinek od pl. Orląt Lwowskich do Podwala. Tutaj wykonawca będzie mieć 48 dni (21 maja  8 lipca).

Wcześniej TAT i Popowice

Torowisko i samo skrzyżowanie na pl. Orląt Lwowskich oraz skrzyżowanie ul. Dmowskiego z Jagiełły, do którego prowadzi ul. Mostowa, przebudowano niedawno w ramach innych inwestycji. Mowa o Trasie Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór oraz nowej tramwaju przez Popowice.

Dlaczego planowanego na wiosnę przyszłego roku remontu nie wykonano wcześniej?

– Planując terminy przeprowadzanych przez nas prac uwzględniamy ich koordynację z pozostałymi inwestycjami – naszymi i innych jednostek miejskich. Dodatkowo musimy także uwzględniać terminy dostaw szyn i rozjazdów. Terminy oczekiwania są tu bardzo długie i uzależnione od dyspozycyjności dostawców, którzy mają obecnie bardzo dużo zamówień – tłumaczy Damian Zdancewicz z MPK Wrocław.

Dodaje, że prace na odcinku Podwala od pl. Orląt Lwowskich do pl. Jana Pawła II są planowane w tym samym czasie, w którym etap wymiany rozjazdów i łuków na pl. Jana Pawła II po południowej stronie. – Wykorzystamy czas, w którym ruch tramwajów i tak będzie wyłączony. W czasie przebudowy pl. Orląt Lwowskich, w związku z budową TAT, prowadzenie tych prac nie byłoby możliwe choćby ze względu na to, że utrudniłoby to wyznaczenie objazdów dla autobusów i samochodów – wyjaśnia Zdancewicz.

Zdaniem MPK analogiczna sytuacja dotyczy remontu odcinka od pl. Jana Pawła II do ul. Mostowej (bez mostu Sikorskiego). Prace będą prowadzone w tym samym czasie, w którym będzie trwała wymiana rozjazdów na północnym wlocie placu Jana Pawła II. Przy okazji jednego zamknięcia mają zostać zrealizowane dwie inwestycje.