Oszustwa „na pracownika banku” w powiecie wrocławskim. Straty ok. 7 tys. zł

Policjanci przyjechali na zgłoszenia osób, które przekazały pieniądze po rozmowie telefonicznej z rzekomym konsultantem banku. Sprawcy nakłonili ofiary do wykonania przelewów za pomocą kodów BLIK, co zakończyło się utratą środków.
W ostatnich dniach na terenie powiatu wrocławskiego odnotowano kilka przypadków oszustw metodą „na pracownika banku”. Sprawcy kontaktowali się telefonicznie z pokrzywdzonymi, podając się za konsultantów banku i informując o rzekomo podejrzanych operacjach na koncie. W wyniku manipulacji ofiary przelały środki na wskazane konta przy użyciu kodów BLIK.
Policjanci informują, że przestępcy niekoniecznie muszą używać specjalistycznego oprogramowania - w praktyce dochodzi do wyłudzeń poprzez socjotechnikę i nakłanianie ofiar do wykonania określonych działań. Łączna kwota strat zgłoszonych w tych przypadkach wyniosła około 7 000 zł.
Funkcjonariusze z Komendy Powiatowej Policji w powiecie wrocławskim podkreślają, że pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie kodów BLIK ani o wykonanie przelewu na wskazane konto. W razie wątpliwości służby zalecają natychmiastowe przerwanie rozmowy i kontakt pod numerem alarmowym 112 lub bezpośrednio z oddziałem banku w celu weryfikacji zgłoszenia.
Policja przypomina o zachowaniu czujności i niewykonywaniu żadnych operacji finansowych pod presją rozmówcy oraz o zgłaszaniu podejrzanych kontaktów funkcjonariuszom.
na podstawie: Policja Wrocław.
Autor: krystian

