Funkcjonariusze z Komendy Głównej Policji a Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych oraz Kasą Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, zostało podpisane Porozumienie. Wspólnie podjęta współpraca ma na celu przeprowadzanie działań profilaktyczno-edukacyjnych, dotyczących poszerzania wiedzy konsumenckiej wśród seniorów. Jest to także ostrzeganie ich przez nieuczciwymi praktykami niektórych przedsiębiorców.
Pod koniec listopada br. w siedzibie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Komendant Główny Policji podpisał z prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Prezesem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesem Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, Porozumienie w zakresie wiedzy konsumenckiej wśród seniorów i ostrzeganie ich przez nieuczciwymi praktykami niektórych przedsiębiorców. W tym celu wykorzystano kampanię społeczną pod hasłem „Seniorze, nie daj się oszukać”.
W mamach akcji przygotowano specjalne plakaty oraz informatory, które będą dostępne we wszystkich komendach, komisariatach oraz w urzędach biorących w niej udział.
Policjanci na spotkaniach z seniorami będą ich ostrzegać przede wszystkim przed nieuczciwymi zachowaniami niektórych przedsiębiorców, podczas zawierania umów na przygotowanych w tym celu specjalnych pokazach lub bezpośrednio w ich domach.
Problem dotyczy zakupów garnków, pościeli lub urządzeń medycznych czy też sprzedaży usług telekomunikacyjnych, dostarczania gazu lub prądu. Często konsumenci ― przede wszystkim seniorzy ― są wprowadzani w błąd i ponoszą w związku z tym dotkliwe straty finansowe, zaciągając wysokie zobowiązania kredytowe, bądź płacąc karę umowną z tytułu zerwania umowy z dotychczasowym dostawcą usług.
asp. szt. Łukasz Dutkowiak