Wrocławskie MPK ogłosiło przetarg na zakup 24 nowych tramwajów z opcją zamówienia kolejnych 16. Nowe składy mają zastąpić wysłużone konstale.

  • Nowe tramwaje mają zastąpić wysłużone konstale /fot. MPK Wrocław

    Nowe tramwaje mają zastąpić wysłużone konstale /fot. MPK Wrocław


Tramwaje, które zakupi MPK Wrocław mają być w całości niskopodłogowe, klimatyzowane i niebieskie – jak wszystkie nowe składy, jakie trafiają do stolicy Dolnego Śląska. Oferty w przetargu można składać do 30 września.

Kolejne wagony mają dołączyć do zamówionych już 46 moderusów gamma. We wrześniu ub. roku Wrocław podpisał z poznańską firmą Modertrans umowę na dostarczenie przez nią 25 tramwajów. Wtedy zapowiedziano także, że istnieje opcja dokupienia kolejnych 21 składów. 8 marca, taki scenariusz się ziścił. Szef wrocławskiego MPK aneksował wraz z prezesami Modertransu poprzednią umowę, rozszerzając zakres kontraktu. 

Czytaj więcej: Będą dodatkowe miliony euro z UE na nowe tramwaje?

Nowe tramwaje będą obsługiwały powstającą Tramwajowo-Autbosuwą linię na Nowy Dwór i Popowice, harmonogram ich dostaw zbiega się zatem z terminem zakończenia inwestycji torowych. Moderusy mają wyjeżdżać z zajezdni Gaj i Borek. Zgodnie z wymaganiami wrocławskiego przewoźnika, objęte zostaną pięcioletnią gwarancją. 

Wizualizacja nowych tramwajów dla Wrocławia
 
– Mamy jeden z najmłodszych taborów autobusowych w Polsce, co roku przeznaczamy 80 milionów złotych na poprawę stanu torowisk. Teraz, przyszedł czas żeby po raz kolejny zdecydowanie zainwestować w tramwaje – mówi prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder. 

Dodatkowo, trwa remont łącznie 42 wagonów Protram 205 WrAs i Skoda16T.

– Pomimo pandemii oraz innych okoliczności działamy w kwestii rozwoju transportu zbiorowego we Wrocławiu. Konsekwentnie stawiamy kolejne kroki, żeby poprawić jego jakość – tłumaczy Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.