Najpopularniejsze wiadomości, fakty i informacje dla miasta Wrocław

Nabiera kształtów trasa tramwajowa przez Popowice. Położono nowe rozjazdy w okolicy mostów Mieszczańskich, a w ciągu ul. Popowickiej w większości ułożono podkład pod nowe tory.

  • Remontowane skrzyżowanie ul. Dmowskiego/Jagiełły/Mieszczańskiej fot. BP

    Remontowane skrzyżowanie ul. Dmowskiego/Jagiełły/Mieszczańskiej fot. BP


– Widać efekty wielu miesięcy prac na skrzyżowaniu ul. Dmowskiego/Jagiełły i Mieszczańskiej. Stawiamy pierwsze słupy trakcyjne i przygotowujemy nowe perony przystankowe od ul. Jagiełły i Dmowskiego. Z kolei w międzytorzu wiążę się beton – podkreśla Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.

Czytaj więcej: Most Dmowskiego zostanie wzmocniony. Żeby wytrzymał nowe obciążenia

Przebudowa wspomnianego skrzyżowania oraz remont mostu Dmowskiego trwają od drugiej połowy kwietnia.

– Znajdujemy się w fazie kulminacyjnej remontu w tym miejscu. Wcześniej przeprowadziliśmy prace rozbiórkowe oraz przebudowaliśmy sieci podziemne – mówi Świercz. – Tramwaje na skrzyżowanie ul. Dmowskiego i Jagiełły powrócą jeszcze w tym roku. Nie oznacza to, że zostaną ukończone prace drogowe.

Pomimo powrotu tramwajów na tory drogowcy dalej będą działać. Wykonawca nie ma możliwości zamknięcia całego skrzyżowania dla ruchu pojazdów, tak jak to miało miejsce przy przebudowie pl. Orląt Lwowskich, który przeprowadzono m.in. w czasie pierwszego lockdownu, spowodowanego pandemią COVID-19, gdy ruch samochodowy był niewielki. Natomiast praktycznie gotowy jest niewielki odcinek drogi od ul. Mieszczańskiej.

Tramwaj przez Popowice. Torowisko rośnie w oczach

Intensywne prace podziemne trwają od mostów Mieszczańskich do ul. Młodych Techników i Inowrocławskiej.

Torowisko w pobliżu ul. Rysiej, fot. BP

– Kolejne prace prowadzone są od wysokości Politechniki Wrocławskiej w kierunku ul. Starogroblowej, Popowickiej oraz skrzyżowania z ul. Milenijną. Budujemy torowisko i przygotowujemy się do układania chodników oraz dróg rowerowych. Czekaliśmy trochę na szyny, bo stal podrożała, ale teraz możemy już działać. W dużej mierze podkłady pod tory są przygotowane. W części trasy będzie to torowisko zielone, w innej betonowe, gdzie mogą poruszać się także autobusy np. przy stacji kolejowej Wrocław-Popowice, gdzie pojawi się zintegrowany przystanek komunikacji miejskiej i kolejowej – dodaje Krzysztof Świercz.

Na ostatnim odcinku trasy przez Popowice – na skrzyżowaniu ul. Milenijnej i Popowickiej betonowano rozjazdy tramwajowe. W tym miejscu zostanie przebudowany fragment drogi od strony Kozanowa, ze względu na konieczność montażu nowego kolektora drogowego.