Od środy, 1 grudnia 2021 roku, na linie łączące Wrocław z Gminą Kąty Wrocławskie wyjedzie demonstracyjny autobus przegubowy marki Mercedes Citaro C2 Hybrid, wyprodukowany w 2021 roku, spełniający normę spalin Euro 6D.

  • Autobus przegubowy marki Mercedes Citaro C2 Hybrid, fot. UMW

    Autobus przegubowy marki Mercedes Citaro C2 Hybrid, fot. UMW


Autobusy tej marki są już znane wrocławianom i mieszkańcom aglomeracji wrocławskiej ale nowością, która go wyróżnia jest to iż jest on… hybrydowy. Co oznacza, że posiada on zarówno silnik spalinowy jak i elektryczny.

Jak to działa?

Znany również z autobusów obsługujących linie strefowe moduł rekuperacyjny odzyskuje energię podczas hamowania pojazdu. Odzyskana w ten sposób oraz podczas jazdy bez dodawania gazu energia jest magazynowana w superkondensatorach zamontowanych na dachu autobusu. Jest ona następnie wykorzystana do zasilania urządzeń pokładowych autobusu oraz napędzania silnika elektrycznego, który swoją dodatkową mocą odciąża silnik diesla. Silnik spalinowy nie używa swej pełnej mocy, więc oszczędzane jest paliwo, co powoduje obniżenie emisji spalin.

Czytaj także: Nowe linie dla aglomeracji wrocławskiej

Demonstracyjny autobus posiada nowe wyświetlacze prezentujące kierunek jazdy białą czcionką. Tablice tego typu pojawią się również w autobusach strefowych łączących Wrocław z Gminą Kąty Wrocławskie już w pierwszym kwartale 2022 roku.

Ze względu na brak ograniczenia w infrastrukturze drogowej autobus będzie testowany na linii strefowej 933 oraz wybranych kursach linii 907, 927L, 927P i 947. Operatorem na powyższych liniach są Dolnośląskie Linie Autobusowe Sp. z o.o.

Będzie to pierwszy, ale nie ostatni test autobusów z napędami alternatywnymi na liniach aglomeracyjnych, które są efektem współpracy Wrocławia z samorządami Aglomeracji Wrocławskiej.