Praca wre przy budowie 700-metrowego mostu nad Odrą na Alei Wielkiej Wyspy, którą kierowcy i rowerzyści pojadą w 2023 r. Inwestycja kosztuje 234 mln zł.

  • Trwa budowa 700-metrowego mostu przez Odrę

    Trwa budowa 700-metrowego mostu przez Odrę /fot. BP


Trwa drugi etap budowy dłuższej przeprawy, która powstaje od zera w ramach inwestycji i połączy al. Armii Krajowej z ul. Mickiewicza. Mowa o zbrojeniu części mostu wyrastającego spod ziemi przy ul. Międzyrzeckiej.

Czytaj więcej: Aleja Wielkiej Wyspy połączy wyspę z południem miasta [ROZMOWA]

– Do samej Odry jest pięć etapów powstawania przeprawy, my jesteśmy na drugim, gdzie trwa zbrojenie. Następnie dojdziemy do wózków nawisowych, które połączą lewą i prawą stronę rzeki – od ul. Międzyrzeckiej i Biegasa – mówi Tomasz Czajka, zastępca dyrektora kontraktu ze spółki Banimex, która realizuje kontrakt.

Wózek nawisowy na budowie AWW

Przeprawa nad Odrą zostanie zbudowana z pomocą wózka nawisowego, fot. BP

Jak wyjaśnia Czajka, wózki to specjalne szalunki, które budowane są w powietrzu na zasadzie wahadła. Będą wychodzić z obu brzegów Odry, co pozwoli wykonać prace nad samą rzeką – przypomina to układanie poszczególnych elementów jak w domino. W ten sposób na przełomie wiosny i lata most powinien już połączyć oba brzegi.

– Pierwsze betonowanie od strony ul. Międzyrzeckiej planujemy na koniec stycznia, jeśli pozwoli na to pogoda. Po drugiej stronie rzeki ruszymy miesiąc później – podkreśla Czajka.

Aleja Wielkiej Wyspy. Praca na wielu odcinkach

Jest już pierwszy fragment chodnika na AWW. Mowa o ślimaku przy ul. Krakowskiej w pobliżu ul. Wilczej. Obok będzie także ścieżka rowerowa, której łączna długość wyniesie 9,5 km. 

Drogowcy działają na całej długości nowo powstającej trasy. W pobliżu ul. Chełmońskiego i akademików Politechniki Wrocławskiej stoi już konstrukcja wiaduktu. Specjalny tunel pozwoli bezkolizyjnie przejechać rowerem pod AWW. Skorzystają też piesi. W pobliżu powstaną przystanki komunikacji miejskiej.

Aleja Wielkiej Wyspy (AWW) to jedna z najważniejszych i najbardziej oczekiwanych inwestycji we Wrocławiu. Powstanie we wschodniej części miasta. W jej ramach wybudowane zostaną przeprawy nad rzekami Odrą i Oławą. Połączy ul. Krakowską z ul. Mickiewicza. Droga ułatwi wjazd i wyjazd z Wielkiej Wyspy i wpłynie na zmniejszenie ruchu przez serce parku Szczytnickiego.