Utrudnienia na Małopolskiej i Halickiej. Prace ostatniej lokalizacji WNDD 2025

We Wrocławiu rusza ostatni z zeszłorocznych remontów wybranych do programu Wrocław na dobrej drodze 2025. Mieszkańcy okolicznych osiedli powinni nastawić się na zmienioną organizację ruchu, krótsze objazdy i roboty prowadzone przy częściowym zamknięciu jezdni. Prace mają poprawić komfort przejazdu na ważnym połączeniu osiedlowym.
- Remont w ramach Wrocław na dobrej drodze 2025
- Prace na Małopolskiej i Halickiej i organizacja ruchu
Remont w ramach Wrocław na dobrej drodze 2025
Miasto wskazało ulice ze zniszczoną nawierzchnią, ale z zachowaną nośnością podbudowy — to dlatego na Małopolskiej i Halickiej wymienione zostaną jedynie górne warstwy jezdni. Zgodnie z informacją ZDIUM Wrocław modernizacja jest ostatnią, 18. lokalizacją wybranych w ramach programu, podzieloną na pakiety robót; odcinek wraz z ulicą Legnicką tworzy pakiet nr 5, którego wykonawcą jest Eurovia Polska SA. Prace na ul. Legnickiej już się zakończyły.
Koszt przeprowadzenia prac na tym fragmencie ulic wyniesie ponad 2,6 mln zł.
Prace na Małopolskiej i Halickiej i organizacja ruchu
Remont obejmie około 800 m jezdni, od skrzyżowania z Wielkopolską do włączenia w rondo 11 listopada. Wykonawca usunie frezarką popękaną i wykruszającą się warstwę nawierzchni na powierzchni około 5150 m2, po czym ułoży dwie warstwy asfaltobetonu rozdzielone siatką stalowo-węglową na obszarze około 3000 m2. Zakres prac uzupełni regulacja studni i wpustów. Całość ma potrwać około ok. 1 miesiąca.
Ze względu na parametry drogi i szerokość jezdni prace będą prowadzone przy połówkowym zamknięciu pasa. Od 11 października obowiązuje zmieniona organizacja ruchu: na objętym remontem odcinku wprowadzono ruch jednokierunkowy oraz objazdy. Przejazd będzie możliwy:
- na ul. Małopolskiej w relacji od Kamiennogórskiej do Wielkopolskiej,
- na ul. Halickiej w relacji od Kamiennogórskiej do ronda 11 listopada.
Kierowcy jadący w przeciwnym kierunku zostaną skierowani wyznaczonym objazdem przez ulice Złotnicką, Kosmonautów i Kamiennogórską. Roboty mają przywrócić równą, odporną na zimowe warunki nawierzchnię szybciej i przy niższym koszcie niż pełna wymiana konstrukcji jezdni, co podkreśla ZDIUM Wrocław jako uzasadnienie wyboru metody.
na podstawie: Zarząd Dróg i Utrzymanie Miasta Wrocław.
Autor: krystian