Używany iPhone – czy warto?

Urządzenia Apple w odróżnieniu od budżetowych sprzętów elektronicznych charakteryzują się nieznacznym spadkiem wartości rynkowej nawet po długim czasie ich użytkowania. Flagowym produktem Apple jest oczywiście iPhone, który od momentu pojawienia się w sprzedaży w 2007 roku nie schodzi z czołowych miejsc rankingów na najpopularniejsze smartfony na świecie.

Z uwagi na świetne parametry techniczne, nawet używany iPhone często jest uznawany za lepszą inwestycję niż zakup fabrycznie nowego telefonu od innego producenta. Używanego smartfona Apple można dostać w znacznie bardziej przystępnych cenach niż w autoryzowanych salonach czy sklepach partnerskich, jednak czy warto po niego sięgnąć?

Używany iPhone: niezmiennie wysoka jakość

Firma Apple, dbając o zadowolenie swoich Klientów, do produkcji swoich urządzeń używa tylko sprawdzonych komponentów, dzięki którym iPhone’y wyróżniają się dobrym stanem technicznym nawet po kilku latach intensywnego użytkowania. Co ważne, zakup używanego smartfona od pierwszego właściciela to szansa na niezawodny telefon, o ile był on eksploatowany w prawidłowy sposób. Iphone’y bowiem wyposażone są w wydajne procesory, dzięki czemu nawet niewielka pojemność pamięci RAM nie przeszkadza w płynnej pracy urządzenia.

Używany iPhone: niższa cena

Smartfon z drugiej ręki zazwyczaj oznacza znacznie niższą cenę zakupu, zwłaszcza jeśli chodzi o starsze modele iPhone’ów. Sprawny technicznie telefon od Apple można dostać nawet do połowy taniej w stosunku do jego ceny pierwotnej. Należy jednak pamiętać, że zakup iPhone’a z rynku wtórnego zawsze wiąże się z ryzykiem oszustwa i nieuczciwości, zwłaszcza jeśli sprzedający to osoba prywatna. Zbyt atrakcyjna cena iPhone’a może zastanawiać, szczególnie w przypadków nowszych modeli smartfonów. Dlatego też przed zakupem używanego iPhone’a warto poprosić sprzedającego o szczegóły telefony, włącznie z numerem IMEI, który pozwala sprawdzić historię urządzenia.

Używany iPhone: usługi serwisowe

iPhone’a pochodzącego z rynku wtórnego najczęściej nie obejmuje już gwarancja producenta, którą nabywa się na mocy prawa konsumenckiego. Każdy użytkownik smartfona powinien zatem liczyć się z drogimi usługami serwisowymi w Autoryzowanych Serwisach Apple w przypadku konieczności naprawy pogwarancyjnej. Choć iPhone’y powszechnie uważane są za bezawaryjne, to nawet w przypadku nowych urządzeń mogą przydarzyć się problemy techniczne niemożliwe do samodzielnego rozwiązania.

Nie jest to jednak powód do niepokoju – naprawa iPhone’a w nieautoryzowanym serwisie Apple nie zawsze oznacza niekompetencje ze strony usługodawcy. W Polsce powstaje coraz więcej profesjonalnych serwisów iPhone świadczących usługi na wysokim poziomie. Jest to niezwykle przydatna wiedza dla wszystkich, którzy podejmują się zakupu używanego iPhone’a w którym bateria ulega procesom chemicznego starzenia po 2-3 latach od pierwszego uruchomienia smartfona. Wymiana baterii iPhone w pogwarancyjnym serwisie zatrudniającym fachowców specjalizujących się w serwisowaniu urządzeń Apple to szansa na przedłużenie żywotności telefonu oraz zwiększenie wydajności jego pracy.