Wrocławianka zignorowała czerwone światło na przejeździe kolejowym i dostała mandat

2 min czytania
Wrocławianka zignorowała czerwone światło na przejeździe kolejowym i dostała mandat


We Wrocławiu doszło do poważnego incydentu na przejeździe kolejowym, gdzie kierująca pojazdem zignorowała czerwone światło i opadające zapory. Na szczęście nikomu nic się nie stało, ale konsekwencje były dotkliwe – 15 punktów karnych i mandat w wysokości 2 tysięcy złotych. To kolejny sygnał, że bezpieczeństwo na torach to sprawa priorytetowa dla wszystkich uczestników ruchu.

  • Wrocławskie przejazdy kolejowe pod lupą po groźnym zdarzeniu
  • Jakie zasady obowiązują na przejazdach kolejowych we Wrocławiu?
  • Nowoczesne systemy monitoringu poprawiają bezpieczeństwo na torach Wrocławia

Wrocławskie przejazdy kolejowe pod lupą po groźnym zdarzeniu

W ostatnich dniach we Wrocławiu miała miejsce sytuacja, która mogła zakończyć się tragedią. Kobieta prowadząca samochód zdecydowała się przejechać przez torowisko mimo pulsującego czerwonego światła i opuszczających się zapór. Taki manewr jest nie tylko łamaniem przepisów, ale przede wszystkim ogromnym zagrożeniem dla życia i zdrowia.

Policja przypomina, że pociąg potrzebuje znacznie więcej czasu na zatrzymanie niż samochód, a maszynista nie ma możliwości zahamowania w ostatniej chwili. „Gdy dojdzie do zderzenia, osoby pozostające w samochodzie są praktycznie bez żadnych szans” – mówi Łukasz Porębski, podkreślając konieczność przestrzegania zasad bezpieczeństwa na przejazdach.

Jakie zasady obowiązują na przejazdach kolejowych we Wrocławiu?

Bezpieczeństwo na torach zaczyna się od respektowania podstawowych reguł. Kierowcy muszą pamiętać, że pulsujące czerwone światło oznacza absolutny zakaz wjazdu na przejazd, nawet jeśli zapory jeszcze całkowicie się nie zamknęły.

Na terenie miasta obowiązuje także zakaz:

  • omijania opuszczonych lub opuszczających się zapór;
  • wjeżdżania na przejazd bez miejsca do kontynuowania jazdy po drugiej stronie;
  • wyprzedzania innych pojazdów na przejeździe oraz tuż przed nim;
  • omijania stojących pojazdów kosztem wjechania na pas ruchu przeciwny.

Przestrzeganie tych zasad to gwarancja bezpieczeństwa zarówno dla kierowców, jak i pasażerów pociągów.

Nowoczesne systemy monitoringu poprawiają bezpieczeństwo na torach Wrocławia

W trosce o bezpieczeństwo mieszkańców Wrocławia, na kilku przejazdach kolejowo-drogowych zainstalowano nowoczesne żółte kamery i fotoradary systemu CANARD. Urządzenia te działają m.in. na ul. Szczecińskiej między Żernikami a Kuźnikami oraz w Leśnicy.

System ten to część ogólnopolskiego projektu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym, który obejmuje aż 46 skrzyżowań oraz cztery przejazdy kolejowo-drogowe w Polsce. Dzięki temu rozwiązaniu możliwe jest skuteczne wykrywanie naruszeń przepisów i szybkie reagowanie na niebezpieczne zachowania kierowców.

Maksymalna kara za przejazd na czerwonym świetle wynosi 500 zł wraz z 15 punktami karnymi, natomiast za wjazd za sygnalizator przy czerwonym świetle na przejeździe kolejowym grozi mandat aż do 2 tysięcy złotych. Przy powtórnym wykroczeniu w ciągu dwóch lat kwota ta może wzrosnąć do 4 tysięcy złotych.

Warto zaznaczyć, że Gmina Wrocław nie czerpie korzyści finansowych z mandatów wystawianych przez system CANARD – jego celem jest wyłącznie zwiększenie bezpieczeństwa wszystkich użytkowników dróg i torów.

Według informacji z: UM Wrocław

Autor: krystian